اخبار کرونا در چند خط؛ یک رکورد فاجعه آمیز

به گزارش مجله آزمون اول، اخبار کرونا به شدت با ساخت واکسن گره خورده، واکسنی که تعیین نیست بالاخره قرار است به همین زودی روانه بازار گردد یا خیر.

اخبار کرونا در چند خط؛ یک رکورد فاجعه آمیز

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر اخبار کرونا در سراسر دنیا است.

*روزانه در انگلستان به طور متوسط 2 هزار نفر به کرونا آلوده می شوند اما با این حال کارشناسان باور دارند که این ویروس در قلمرو پادشاهی بریتانیا ضعیف شده چرا که تعداد افراد فوت شده و بستری شده بسیار کمتر شده است. البته تعداد فوتی ها و بستری ها در حالی کم شده که تصور می رود نرخ ابتلا 2 درصد بیشتر شده است که البته این ادعا را آمارهایی تایید نشده مطرح می نمایند.

*شرایط در هند فاجعه آمیز است. رکورد ابتلای 90 هزار نفر در طول یک شبانه روز برای این کشور ثبت شد که بسیار وحشتناک است. هند قرار است در جدول دنیای کرونا از آمریکا سبقت بگیرد؟ این کشور روز گذشته برزیل را در جدول بیشترین تعداد ابتلا پشت سر گذاشت و به رتبه دوم رسید.

*تعداد افرادی که بعد از بهبودی کرونا و ترخیص از بیمارستان همچنان مسائل ریوی دارند بسیار زیاد است و پزشکان نگران این قضیه هستند که آسیب های ریوی برای این افراد به مدت طولانی باقی بماند. البته بعضی دیگر بر این اعتقادند ریه ای که در پی ابتلا به کرونا آسیب ببیند در مدت سه ماه خود را بازسازی خواهد نمود.

*در میان کشورهای مختلف دنیا آمارها حاکی از آن است که پرتغال شرایط نگران نماینده ای در رابطه با نرخ ابتلا پشت سر می گذارد. تا امروز 60 هزار و 258 تن در این کشور مبتلا به کرونا شده اند. قربانیان نیز هزار و 840 نفر هستند.

*نیکولا استروژن نخست وزیر اسکاتلند هشدار داد که نرخ مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا در این کشور می تواند بالاتر برود. اسکاتلند جز قلمرو بریتانیاست و این قلمرو یکی از بالاترین آمارهای مربوط به ابتلا و مرگ و میر را دارد.

*مثبت شدن تست های کرونا در نیویورک به نسبت کل جمعیت این شهر به زیر یک درصد رسید.

*مردم سیدنی و ملبورن نیز کم کم نسبت به قوانین کرونایی و قرنطینه ای معترض می شوند و احتمالا به خیابان ها بیایند.

*از دست دادن حس بویایی یکی از انواع علائم کرونا است. این علامت در سرماخوردگی و آنفولانزا هم دیده می گردد اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نوع از دست رفتن بویایی به دلیل ابتلا به کرونا با نوع آن در سرماخوردگی و آنفولانزا متفاوت است. افرادی که مبتلا به کرونا می شوند به طور ناگهانی و شدیدتری حس بویایی خود را از دست می دهند. البته تعداد زیادی از کرونایی ها هرگز این علامت را نشان نمی دهند.

*نایب رییس کمیته بین المللی المپیک تمامی اخبار مربوط به منتفی شدن کلی المپیک توکیو را تکذیب کرد و گفت این رقابت ها تابستان سال آینده بدون کرونا و یا با آن برگزار خواهد شد. پیش از این المپیک توکیو از تابستان سال جاری به سال آینده موکول شده بود و با توجه به ادامه شیوع کرونا گفته می شد شاید برگزاری این دوره به طور کلی منتفی گردد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15866

به "اخبار کرونا در چند خط؛ یک رکورد فاجعه آمیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط؛ یک رکورد فاجعه آمیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید