اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا باعث تنگی نفس می گردد؟

به گزارش مجله آزمون اول، عده ای با بروز هر علائم مشابه مانند تنگی نفس، خودشان را یکی از مبتلایان به کرونا تصور می نمایند.

اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا باعث تنگی نفس می گردد؟

به گزارش خبرنگار ؛ ویروس کرونا با آمدنش ترس و وحشتی بر تن تمامی مردمان دنیا انداخت و ذهن و فکر افراد را با افکار بیهود و مخرب روبه رو ساخت. به گونه ای که بسیاری از افراد هر علائم کوچکی از قبیل سرفه، تنگی نفس و بدن درد را در خود مشاهده کردند بلافاصله به بیمارستان ها مراجعه نموده و از سلامت جسمانی خود اطمینان حاصل کردند.

کادردرمانی بیمارستان ها عقیده دارند که اینگونه رفت و آمد های ناشی از ترس ابتلا به کرونا باعث می گردد تا تخت های بیمارستانی برای افرادی که واقعا به کرونا مبتلا هستند پر باشند و فرایند بهبود آن ها کند تر انجام پذیرد؛ چرا که ترس و وحشت از ابتلا به کرونا امان افراد را بریده است و آن ها را از آرامش دور نموده است.

بهترین کار برای مقابله با ترس ناشی از ابتلا به کرونا دور شدن از اخبار کاذب و شایعه پراکنی هایی است که در صفحات مجازی در حال انتشار است.

چگونه بعد از خرید کرونا را به خانه نیاوریم؟

وزارت بهداشت دنیای طی اطلاعیه ای اعلام نموده است که اگر افراد اصول بهداشتی از قبیل شستشوی دست ها با آب و صابون یا مایع را جدی بگیرند و تا مهار کامل ویروس کرونا از خانه خارج نشوند، می توان با این ویروس کشنده و خطرناک مقابله کرد.

همه ما می دانیم که در این روز های بحرانی اگر جان عزیزان مان برایمان مهم است نباید از خانه خارج شویم؛ چرا که ممکن است هم خود و هم دیگران را به کرونا مبتلا سازیم.

هر تنگی نفس را با علائم کرونا اشتباه نگیرید و ذهن خود را با این اخبار دروغ و کاذب درگیر نکنید؛ چرا که آسم، فشار خون و اضطراب از دلایل شایع انسداد راه های تنفسی است. در این روز های کرونایی که بازار مبارزه با این ویروس داغ شده است عده ای با بروز هر علائم مشابه مانند تنگی نفس، خودشان را یکی از مبتلایان به این بیماری تصور می نمایند. اما باید تنگی نفس علائم و عوامل متعدد آن را شناخت و باید دانست که آسم، ساده ترین دلیل تنگی نفس است. متخصصان ریه عقیده دارند که برونشیت راه های تنفسی را می بندد و بیماری آمبولی ریه با علائمی همانند تنگی نفس همراه با خون همراه است و همچنین اضطراب ناشی از ابتلا به ویروس جدید کووید 19 ممکن است باعث تنگی نفس ما گردد.

ویروس کرونا؛ چه نکاتی هنگام کوتاهی ریش در آرایشگاه ها باید رعایت گردد؟

متخصصان عفونی و تغذیه عقیده دارند که ترس ابتلا به ویروس کرونا باعث کاهش سیستم ایمنی بدن خواهد شد و در صورتی که سیستم ایمنی کاهش پیدا کند مقاومت بدن ما در مقابل این ویروس به شدت پایین خواهد آمد؛ بنابراین به هیچ عنوان گول اخبار دروغ را نخورید و تا می توانید با دور کردن استرس و مصرف میوه جات و سبزیجات تازه سیستم ایمنی بدن را در مقابل ویروس کرونا تقویت کنید.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9221

به "اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا باعث تنگی نفس می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا باعث تنگی نفس می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید