افراد مبتلا به کرونا از ورود به آمریکا منع می شوند، اضطراب مردم در قاره سبز

به گزارش مجله آزمون اول، کاخ سفید در حال آنالیز پیش نویس دستورالعملی است که می تواند شهروندان آمریکا و افراد دارای اقامت قانونی ایالات متحده را که به کرونا مبتلا یا در معرض آن بوده اند، از ورود به این کشور منع کند.

افراد مبتلا به کرونا از ورود به آمریکا منع می شوند، اضطراب مردم در قاره سبز

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، طبق آمارهای رسمی منتشرشده در وب سایت ورلدومیترز (worldometers)، تا به امروز 20 میلیون و 827 هزار و 622 نفر به کروناویروس مبتلا شد ه اند و 747 هزار و 584 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین 13 میلیون و 723 هزار و 474 نفر بهبود یافته اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای دنیا با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس واقع شده است.

در برزیل رکورد 3 میلیون و 170 هزار و 474 نفری ابتلا به کرونا ثبت شد و این کشور در صندلی دوم کشورهای دنیا نهاده شد. هند با 2 میلیون و 399 هزار و 992 نفر در رتبه سوم، روسیه با 907 هزار و 758 نفر در صندلی چهارم و آفریقای جنوبی با 568 هزار و 919 نفر در صندلی پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در دنیا قرار دارند.

10 کشور نخست دنیا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

واکسیناسیون کرونا در روسیه از هفته آینده شروع می گردد

تقلای ترامپ برای به کرسی نشاندن حرف خود

هم زمان با اوج دریافت شیوع کرونا در آمریکا و افزایش تنش میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با مشاوران بهداشتی کاخ سفید درباره خطرهایی که همه گیری برای مردم به ویژه دانش آموزان در صورت بازگشایی مدارس به همراه دارد، وی برای به کرسی نشاندن حرفش و عملی کردن بازگشایی مدارس، یک مشاور بهداشتی جدید و هم نظر با خود منصوب نموده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا

هدیل عویس، پژوهشگر و روزنامه نگار از واشنگتن گفت: داده های مربوط به شیوع کرونا در آمریکا نشان می دهند اوضاع در این کشور بسیار وحشتناک است.

وی اضافه کرد: ترامپ سعی در سبک شمردن تبعات کرونا داشت، اما از بدشانسی او کرونا همه گیر شد.

از سوی دیگر بعضی رسانه ها گزارش کردند کاخ سفید در حال آنالیز پیش نویس دستورالعملی است که می تواند به طور موقت و موردی شهروندان آمریکا و افراد دارای اقامت قانونی ایالات متحده را که در خارج کشور به ویروس کرونا مبتلا یا در معرض آن بوده اند، از ورود به آمریکا منع کند.

موج جدید کرونا در اروپا

موج جدید فراگیری ویروس کرونا در اروپا باعث نگرانی های فراوان شده است. آلمان بیشترین میزان ثبت موارد جدید در یک روز را شاهد بود . فرانسه و اسپانیا نیز گفتند دوباره به نقطه بحران نزدیک می شوند. فرانسه در 24 ساعت گذشته بیش از 2 هزار و 500 مورد تازه مبتلا به ویروس جدید کرونا شناسایی نموده است.

آلمان رکورد جدیدی از تعداد تازه مبتلایان در 24 ساعت را طی سه ماه گذشته به ثبت رساند که مقام های مسئول بخشی از آن را ناشی از بازگشت مسافران از تعطیلات تابستانی به کشور می دانند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته گفت این کشور آماده همکاری با شرکای خارجی برای تهیه و فراوری واکسن ضد ویروس کرونا است.

نبنزیا گفت: ما برای همکاری بین المللی با همه شرکای علاقه مند در زمینه تهیه و فراوری واکسن ها و داروها آماده هستیم تا از یک واکنش دنیای هماهنگ برای جلوگیری از گسترش ویروس کووید-19 و پیروزی مشترک در برابر این بیمار همه گیر اطمینان حاصل کنیم.

آمار کرونا در ترکیه

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته از 76 هزار و 237 آزمایش کرونا، یک هزار و 212 مبتلای جدید به این ویروس شناسایی شده است و 18 نفر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه

به این ترتیب آمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به 244 هزار و 392 نفر و آمار کل فوتی ها نیز به 5 هزار و 891 نفر افزایش یافته است.

نشانه های کرونا در مرغ های یخ زده برزیلی

مقام های شهر شنزن در جنوب چین گفتند نتیجه نمونه برداری از بعضی از مرغ های یخ زده برزیلی از مثبت بودن آزمایش کرونا حکایت دارد.

همچنین آزمایش کرونای افرادی که احتمالاً در تماس با این محموله وارداتی بودند و همچنین محصولات غذایی ذخیره شده در مجاورت آن، منفی گزارش شده است.

رسانه های چینی گزارش کردند در بسته بندی های یخ زده میگوی وارداتی از اکوادور در شرق چین نیز مواردی از کرونا دیده شده است.

4033/پ

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16170

به "افراد مبتلا به کرونا از ورود به آمریکا منع می شوند، اضطراب مردم در قاره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مبتلا به کرونا از ورود به آمریکا منع می شوند، اضطراب مردم در قاره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید