ایزدی: تمام رئیس جمهورهای آمریکا برای مقابله با دور زدن تحریم ها کوشش نموده اند ، شعار دادن و مانور رسانه ای کار آمریکایی هاست

به گزارش مجله آزمون اول، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: در دوران رییس جمهورهای گذشته آمریکا زمانی که آن ها بعضی تحریم ها را تعلیق می کردند، تمام کوشش خود را انجام می دادند تا تحریم های تعلیق نشده را نیز سر جای خود نگه دارند تا ایران نتواند آن ها را دور بزند.

ایزدی: تمام رئیس جمهورهای آمریکا برای مقابله با دور زدن تحریم ها کوشش نموده اند ، شعار دادن و مانور رسانه ای کار آمریکایی هاست

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره ادعای دولت آمریکا مبنی بر اینکه در ادامه فرایند کوشش های گسترده خود برای توقف صادرات نفتی میخواهد با روش های ایران برای دور زدن تحریم ها نیز مقابله کند و به عبارت ساده تر فشار خود برای توقف صادرات نفتی ایران را تکمیل کند، گفت: اینکه آمریکایی ها می خواهند دور زدن تحریم ها توسط ایران را متوقف نمایند موضوع جدیدی نیست و گذشته از این مختص به دوران ترامپ هم نمی باشد. این روش در دوران اوباما و سایرین نیز برای آمریکایی ها کاربرد داشته است.

وی ادامه داد: در دوران رییس جمهورهای گذشته آمریکا زمانی که آن ها بعضی تحریم ها را تعلیق می کردند، تمام کوشش خود را انجام می دادند تا تحریم های تعلیق نشده را نیز سر جای خود نگه دارند تا ایران نتواند آن ها را دور بزند.

ایزدی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نیز می تواند در این تصمیم ترامپ یعنی مقابله با روش های ایران برای دور زدن تحریم ها تاثیرگذار باشد، گفت: ترامپ اعلام نموده سیاست های او علیه ایران جواب داده البته این سیاست ها تا حد زیادی زیر سوال است، چون هم نتوانسته جمهوری اسلامی را سرنگون کند و هم امتیازات جدیدی از ایران نگرفته است از سوی دیگر بعضی امتیازات گذشته را نیز از دست داده است.

این کارشناس مسائل آمریکا ذکر این نکته را ضروری دانست که در شرایط فعلی ممکن است بعضی تصور نمایند آمریکایی ها با توجه به شیوع بیماری کرونا بعضی تحریم ها از جمله تحریم دارویی را علیه ایران کاهش خواهد داد و گفت: آمریکایی ها فقط شعار می دهند و مانور رسانه ای برگزار می نمایند و هیچ قصدی برای انجام این کار یعنی تعلیق تحریم های بانکی و به موازات آن تعلیق تحریم دارو ندارند.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7950

به "ایزدی: تمام رئیس جمهورهای آمریکا برای مقابله با دور زدن تحریم ها کوشش نموده اند ، شعار دادن و مانور رسانه ای کار آمریکایی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدی: تمام رئیس جمهورهای آمریکا برای مقابله با دور زدن تحریم ها کوشش نموده اند ، شعار دادن و مانور رسانه ای کار آمریکایی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید