برگزاری ملاقات آتالانتا و والنسیا به شیوع کرونا در 2 کشور سرعت داد

به گزارش مجله آزمون اول، افراد زیادی معتقد هستند که ملاقات آتالانتا و والنسیا در میلان از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا موجب تسریع شیوع ویروس کرونا در ایتالیا و اسپانیا شد تا جایی که سازمان بهداشت جهانی نیز به برگزاری این بازی اعتراض کرد.

برگزاری ملاقات آتالانتا و والنسیا به شیوع کرونا در 2 کشور سرعت داد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، با وجود این یک ماه از ملاقات والنسیا و آتالانتا گذشته است اما باز هم درباره این بازی به عنوان یکی از عوامل انتشار ویروس کرونا در اروپا صحبت می گردد. دیروز شهردار برگاموی ایتالیا مدعی شد که در آن ملاقات 40 هزار نفر مبتلا شدند. امروز (پنجشنبه) سازمان بهداشت جهانی به شدت نسبت به برگزاری آن ملاقات اعتراض کرد. والتر ریکاردی، نماینده این سازمان در ایتالیا اظهار کرد: این بازی به عنوان یک عامل موثر در تسریع شیوع ویروس بود و لحظه کلیدی برای شهر برگامو و والنسیا بود.

او اضافه نمود: یک سوم مردم شهر برگامو به استادیوم سن سیرو رفتند و یک جشن به خاطر برگزاری مسابقه فوتبال گرفتند. اتفاقی نیست که این منطقه اکنون به این شدت آسیب دیده است و آمار بالایی در ابتلا به کووید 19 دارد. طرفداران والنسیا هم که به میلان سفر نموده بودند ویروس را با خود به اسپانیا بردند.

دیشب (چهارشنبه) پارخو، بازیکن والنسیا با آس صحبت و گفت هنوز درباره سفر ما به میلان بحث می گردد. بازیکن اسپانیایی گفت: این بازی در شرایط برابر برگزار نشد. 35 درصد بازیکنان والنسیا به این خاطر به کووید 19 مبتلا شدند. اکنون شهر والنسیا بیش از 3000 مبتلا دارد. 35 روز این بازی می گذرد و همچنان درباره اش صحبت می گردد چون به گفته اغلب مسئولان سلامت نباید آن ملاقات برگزار می شد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8772

به "برگزاری ملاقات آتالانتا و والنسیا به شیوع کرونا در 2 کشور سرعت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ملاقات آتالانتا و والنسیا به شیوع کرونا در 2 کشور سرعت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید