بلیط هواپیما به غنا

به گزارش مجله آزمون اول، غنا کشوری است در غرب آفریقا که اروپایی ها برای تجارت وارد آن شدند. اول طلا خرید و فروش کردن و کمی بعد برده. غنا همچنین اولین کشور آفریقایی بود که مستقل شد. این کشور از غرب با ساحل عاج، از شمال با بورکینافاسو و از شرق با توگو همسایه است در جنوب این کشور خلیج گینه واقع شده است.

بلیط هواپیما به غنا

راهنمای بازدید از بهترین جاهای دیدن غنا

این کشور با طبیعت بکر و زیبا، فرهنگ مخصوص به خود و زیرساخت های گردشگری مناسبش، می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. پایتخت این کشور شهر آکرا است، غنا در سال 1957 از بریتانیا اعلام استقلال کرد. در آن تاریخ، دو کشور مستعمره بریتانیا با نام های توگولند و ساحل طلا که قبلاً با هم متحد شده بودند کشوری به نام غنا را تشکیل دادند.

در ژانویه 1960 نظام جمهوری در غنا رسمیت یافت. زبان رسمی غنا انگلیسی است و 67 درصد مردم غنا به این زبان حرف می زنند. غنا از جامعه ای قومی تشکیل شده، در حدود نیمی از غنایی ها از قوم آکان، حدود 17 درصد از قوم داگبانی، 14 درصد افه و بقیه از چند قوم دیگر هستند. 98 درصد از مردم غنا سیاه پوست هستند و بیشتر مردم غنا مسیحی مذهب اند و حدود 17 درصد نیز مسلمان هستند.

شرایط آب وهوای غنا

غنا کشوری نیمه کوهستانی است که قسمت های مرتفع آن در بخش های مرکزی قرار دارند. جلگه های غنا بیشتر در ناحیه های جنوب و در اطراف رود ولتا قرارگرفته اند. مهم ترین رودهای این کشور رود ولتا و شاخه های تای سیاه و ولتای سفید هستند. در ناحیه های جنوبی جنگل های وسیعی وجود دارد. آب وهوای عنا گرم و مرطوب و البته پرباران است. بلندترین نقطه کشور غنا، قله آفاجوتوبا 885 متر ارتفاع و رود ولتا با 1143 کیلومتر طویل ترین رود این کشور است. دریاچه ولتا با مساحت 8462 کیلومترمربع عظیم ترین دریاچه کشور است.

پارک ملی کاکوم

پارک ملی کاکوم در مناطق مرکزی غنا قرار گرفته است، مناطقی که ذخایر جنگل های بارانی استوایی و گرمسیری جالب و وسیعی با مساحت 375 کیلومترمربع دارد.

این پارک ملی زیستگاه گیاهان سرسبز و جانداران باشکوه و خارق العاده ای ازجمله گونه های متعددی از میمون ها، شاخ درازان یا همان بزگوزن های در معرض خطر انقراض و بسیاری از پرندگان نادر و در حال نابودی که به مرغ شاخ دار سینه سفید شهرت دارند است؛ اما مهم ترین جاذبه این پارک، وجود پلی طنابی طولانی در این جنگل است که تنها یک نمونه دیگر از این پل طویل، در سرتاسر آفریقا یافت می گردد.

این پل حدود 30 متر بالاتر از سطح زمین قرار گرفته است. اندازه این پل نزدیک به 350 متر است و با عبور از آن می توان مناطق مختلفی از این جنگل های ملی غنا را مشاهده کرد. در صورت خرید بلیط هواپیما به غنا و سفر به آن دیدن این پل یکی از توصیه های خبرنگاران است.

کوهنوردی در آفاجا

قسمت شرق غنا محل تلاقی این کشور با توگو، آب وهوایی بسیار مطلوب و مطبوع نسبت به دیگر نقاط کشور دارد که گزینه ای مناسب برای طبیعت گردی و بهره مندی از هوایی تازه و مفرح است. کوه آفاجا با حدود 885 متر ارتفاع از سطح دریا، در منطقه ولتا قرارگرفته و فقط 2 کیلومتر با مرز توگو فاصله دارد، برای ورود به این کوه می توانید از ورودی های مناسب پیاده روی لیاتی وت یا ورودی بدی بوگما بهره ببرید. همچنین با حضور در منطقه هوهوو می توان به آبشار بسیار زیبای Wli که در بین جنگل های استوایی و در کنار کوه زیبای آفاجا قرار گرفته است، دسترسی یافت.

این آبشار و مناطق پیرامون آن، چشم اندازی خیره نماینده و فوق العاده را در محیطی کاملاً آرام و عاری از هرگونه سروصدای شهری، ایجاد نموده است. آفاجا به یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی در شرق غنا تبدیل شده است. همچنین این منطقه از غنا، همچون حیات وحشی امن برای حیوانات و موجودات مختلف است. پروانه های رنگارنگ، پرندگان گوناگون و میمون ها ازجمله موجوداتی هستند که در این ناحیه از غنا، زندگی می نمایند.

فیل های پارک ملی مول

قسمت شمالی کشور غنا، به نسبت دیگر منطقه های این کشور کمتر دیده شده، اما در این منطقه نیز جاذبه های گردشگری جالبی یافت می گردد که ازجمله آنها می توان به پارک ملی مول اشاره نمود.

پارک ملی مول محلی فوق العاده برای علاقه مندان به طبیعت گردی درنظر گرفته گردد. درواقع این پارک، عظیم ترین پارک حیات وحش در غنا است که محل زندگی حیواناتی همچون بوفالوها، گرازها، کفتارها، فیل ها، کرگدن ها و گونه های نادر و کمیابی از حیوانات وحشی و درنده مانند یوزپلنگ وحشی است.

علاوه بر این ها گیاهانی ازجمله درخت روغن قلم، گلبن، علف ساوانا و هرباسئوس در اینجا رشد می نمایند. محلی ها در اینجا عسل را به روش های غیرتهاجمی و سنتی برداشت می نمایند. هتل مول نیز در تمامی طول سال امکانات موردنیاز مسافرین را در اختیار آنان می گذارد.

قلعه ساحلی کیپ

قلعه ساحلی کیپ، ساختمانی است بسیار زیبا که در کنار اقیانوس احداث شده است. این قلعه توسط سوئدی ها و برای دادوستد چوب و طلا ساخته شده است که بعدها به یک قلعه تجاری برده، در آب های آن طرف اقیانوس تبدیل شد.

در مهم ترین بخش از تاریخ غنا، می توان سیاه چال ها و زندان های محصور به همراه اتاق هایی وحشتناک را مشاهده کرد که بسیاری از گردشگران هنگام مشاهده آن ها دچار حالت تهوع و ضعف می شوند. این مکان یکی از جاهایی بود که باراک اوباما در سفر به غنا ازآنجا بازدید کرد.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به غنا به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

lonelyplanet.com

wikitravel.org

wikivoyage.com

tripadvisor.com

تاریخ انتشار: 05 تیر 96 آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 96

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: سفرستان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9605

به "بلیط هواپیما به غنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به غنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید