بهترین زمان سفر به ترکیه چه فصلی است؟

به گزارش مجله آزمون اول، بهترین زمان سفر به ترکیه؛ فصل بهار

اگر چه ترکیه کشور بسیار پهناور با آب و هوایی متفاوت است و همه سال می توانید به شهرهای توریستی و معروف آن سفر کنید اما بهترین زمان سفر به ترکیه واقعا چه فصل و زمانی است؟ در تابستان بیشتر با آب و هوای گرم و خشک روبرو هستید. این فصل گر چه برای تفریحات ساحلی مناسب است اما بسیاری از گردشگران از دمای گرم فرار می نمایند. مجله خبرنگاران نه تنها بهترین زمان سفر به ترکیه را برایتان معرفی می نماید بلکه تقویم سال 2019 ترکیه را برای گردشگران استانبول پیش رویتان قرار می دهد. همچنین تعطیلی های جاذبه های استانبول و دیگر شهرهای ترکیه را هم در این مطلب خواهید خواند.

بهترین زمان سفر به ترکیه چه فصلی است؟

دمای هوا در مناطق گردشگری ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه را باید میان ماه های می و آوریل یعنی اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت دانست. در مجموع فصل بهار و پاییز را می توان مناسب ترین فصل برای سفر به ترکیه دانست. اگر عاشق گرما و هوای خنک بهاری هستید، بهار را انتخاب کنید و اگر رنگ های پاییزی با بادهای سرد را می پسندید، در پاییز به ترکیه سفر کنید. در مجموع آب و هوای سه شهر و منطقه گردشگری ترکیه یعنی استانبول، کاپادوکیه و فتیه را برایتان معرفی می کنیم.

به هر حال می توانید برای اطلاع از آب و هوای کلی ترکیه، به سایت آب و هوای ترکیه به آدرس thomascook.com مراجعه کنید.

آب و هوای استانبول

آب و هوای کاپادوکیه

آب و هوای فتیه

فصل ها و آب و هوا در ترکیه

استانبول و بخش اروپایی ترکیه، تابستان های گرم و زمستان های سرد با بارش برف را دارد. بهار و پاییز، از ماه های می تا آوریل و از سپتامبر تا اواسط نوامبر در پاییز به ترتیب، زمان های ایده آل برای بازدید از استانبول و جاذبه های گردشگری ترکیه است. چرا که این زمان درجه حرارت بسیار خوشایند است و آسمان صاف و روشن است. موقعیت خوب استانبول در نزدیکی دریا به این معنی است که می توان آن را کاملا به یک شهر همه فصول تبدیل کرد. به خصوص در زمستان هم استانبول آب و هوای دل انگیز و متفاوتی برای گردشگر ها و گردشگران دارد.

سواحل دریای اژه و مدیترانه هر دو آب و هوای مدیترانه ای با زمستان های خفیف و تابستان های گرم دارند که باعث می گردد سواحل مارماریس و کوش آداسی در تمام طول سال مورد بازدید قرار می گیرد.

بیشترین میزان بارندگی در زمستان و در امتداد ساحل رخ می دهد. پس ماه های تابستان گرم و خشک باقی مانده و میزان بارندگی در این فص کاهش می یابد. اگر قصد استراحت در ساحل را دارید، در تابستان به استانبول سفر کنید. اگر بیشتر سفر خود را در شرق ترکیه می گذرانید، بهترین زمان سفر به ترکیه در این نواحی شاید کمی متفاوت است. آب و هوای این نواحی با تابستان های بسیار گرم و خشک که به 40 درجه سانتیگراد می رسد و زمستان های خشک و سرد با بارش سنگین برف گاهی بسیار آزار دهنده می گردد. بهار، پاییز و اوایل ماه تابستان بهترین زمان سفر به ترکیه و نواحی شرقی آن است. چرا که درجه حرارت ملایم و دلپذیر است و تمایل دارد نسبتا خشک باقی بماند.

جشنواره ها و رویدادها

به عنوان پایتخت فرهنگی ترکیه و شهرت جهانی استانبول، این شهر در طول سال میزبان جشنواره های هنری بسیاری است. در حالی که جشنواره های ساحلی بسیاری برای سرگرم کردن گردشگران و شهروندان از جمله مسابقات مجسمه سازی با ماسه و مسابقات کایت سواری برگزار می گردد. اگر به این فعالیت های هنری علاقه دارید، در زمان این فستیوال ها به استانبول سفر کنید.

جشنواره فیلم استانبول

این رویداد 10 روزه که از سال 1982 به وقوع پیوست، بهترین جشنواره فیلم ملی و بین المللی در استانبول و ترکیه است که با بخش مستند های ساخته شده در ترکیه جایگاه خود را در میان هنرمندان و سینما دوستان باز کرده است. این رویداد، عظیمترین رویداد فیلمی در ترکیه با بیش از 200 عنوان و بخش است. جشنواره فیلم استانبول هر ماه در ماه آوریل برگزار می گردد. برای علاقه مندان به فیلم و سینمای ترکیه بهترین زمان سفر به ترکیه این ماه خواهد بود چرا که همزمان با فصل بهار هم هست.

فستیوال سان اسپلش یا جشنواره موسیقی

این جشنواره موسیقی از سال 2009 کار خود را آغاز نمود و در سالن بین المللی جاز و نمایش بدروم بر پا می گردد. در میان شهرهای ترکیه اگر قصد سفر به بدروم را دارید، پیشنهاد ما برای بهترین زمان سفر به ترکیه این تاریخ است. انواع سبک های موسیقی از جاز، سول و فان گرفته به همراه بهترین موسیقیدانان و خوانندگان برجسته بین المللی در این جشنواره شرکت می نمایند. هنرمندان قبلی این جشنواره ژیل پترسون (Gilles Peterson) را می توان نام برد. محل برگزاری این جشنواره در بدروم، به این معنی است که می توان آن را به راحتی با یک تفریح ساحلی ترکیب کرد و از سفر لذت برد.

روز استقلال و جمهوری ملی و روز کودک

در سال 1920 در روز 23 آوریل، مجلس ملی عظیم ترکیه که اولین بار توسط آتاتورک گردآوری شد، فرزندان این کشور اهدا شد و جمهوری ترکیه را تشکیل داد. به همین دلیل بچه ها این سرزمین بر روی تمام جایگاه های مجلس و به همراه رئیس جمهور می نشینند. این مجلس به وسیله تلویزیون تمام فیلمبرداری شده و پخش می گردد. این جشنواره در سرتاسر کشور برگزار می گردد و در آن دانش آموزانی که از سراسر جهان دعوت شده اند، به عنوان مهمان، یک هفته ای را با یک خانواده های ترک می گذرانند.

تقویم سال 2019 ترکیه برای زمان سفر به ترکیه

اگر قصد سفر به ترکیه و بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه را دارید، دانستن جاذبه های سال جدید در ترکیه و استانبول بسیار مفید خواهد بود. جاذبه های ترکیه و مکان های دیدنی استانبول را در این جشن ها و فستیوال ها ببینید.

پنجم تا شانزدهم آوریل (16 - 27 فروردین) فستیوال فیلم استانبول است. اگر به جشنواره های فیلم جهان علاقه مند هستید، این تاریخ ها، بهترین زمان سفر به ترکیه برای شماست.

23 آوریل (3 اردیبهشت) که روز حاکمیت ملی و روز کودک است و در سراسر ترکیه جشن ها و فستیوال هایی بر پا می گردد.

25 آوریل (5 اردیبهشت)، روز گالیپولی ANZAC (Gallipoli)است که به روز شهر زیبا هم معروف است.

6 ماه مه (16 اردیبهشت) به مدت یک ماه ماه رمضان آغاز می گردد. اگر چه ماه رمضان در ترکیه جاذبه های جذابی برای تماشا به وجود می آید اما اگر به دنبال جاذبه های گردشگری ترکیه به صورت خاص هستید، تاریخ دیگری را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید. برای آشنایی با بهترین زمان سفر به ترکیه در این ماه می توانید به مطلب (سفر به ترکیه در ماه مبارک رمضان چه آدابی دارد؟) مراجعه کنید.

21 تا 21 ماه مه مصادف با 26 تا 31 اردیبهشت زمان برگزاری جشواره بین المللی موسیقی و پایکوبی بین المللی آنتالیا در شهر آنتالیا است. اگر در این تاریخ به آنتالیا سفر کنید، می توانید در یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا شرکت کنید.

11 تا 30 ژوئن (21 خرداد تا 9 تیر) یکی از بهترین تاریخ ها برای سفر به استانبول است. جشنواره موسیقی استانبول در این تاریخ برگزار می گردد.

29 اکتبر (7 آبان) در ترکیه، روز جمهوری بوده و در سراسر کشور جشن و فستیوالی برگزار می گردد.

جشنواره جاز استانبول به همراه جشنواره فرهنگ و هنر جانبی و جشنواره بین المللی شن و ماسه آنتالیا نیز از دیگر جشنواره هایی است که جزو جاذبه های گردشگری ترکیه هستند.

  • نکته سفری: قبل از اینکه برای شرکت در جشن ها و فستیوال های گفته شده بلیط هواپیما بخرید یا رزرو هتل انجام دهید، حتما تاریخ دقیق جشنواره و فستیوال مورد نظرتان را در سایت های مربوطه آنالیز کنید.

تعطیلی های جاذبه های استانبول و دیگر شهرهای ترکیه

قبل از اینکه به بهترین زمان سفر به ترکیه فکر کنید یا برای آن برنامه ریزی کنید، بهتر است که ابتدا لیستی از جاذبه هایی که می خواهید در این کشور به دیدن آن ها بروید، را داشته باشید. تصور کنید که خود را بعد از کلی سفر جاده ای به کاپادوکیه رسانده اید و با بسته بودن بیشتر امکانات رفاهی و گردشگری این منطقه روبرو شده اید! قطعا حس خوشایندی نخواهد بود. همچنین بسیاری از مکان های دیدنی استانبول و جاذبه های گردشگری استانبول در روزهای به خصوصی تعطیل هستند. در ادامه روزهای تعطیلی که برای گردشگران و گردشگر ها بسیار اهمیت دارد، بیان می کنیم. یادتان باشد که برنامه سفر خود را در طول ماه ها و هفته هایی داشته باشید که به این تعطیلی ها برخورد نکنید.

  • نکته سفری: حواستان به تعطیلات رسمی در سفر به ترکیه باشد تا در تور استانبول بتوانید از جاذبه ها دیدن کنید.

کاخ توپکاپی در تمام روزهای سه شنبه سال تعطیل است. به راحتی روزهای دیگر را برای تماشا و بازدید از این کاخ زیبا انتخاب کنید.

مسجد آبی از آنجایی که هنوز تحت انجام عملیات های مرمتی است، کاملا قابل بازدید نیست. همچنین این جاذبه گردشگری استانبول در ساعت های نماز و عبادت برای بازدید نمایندگان خارجی بسته است. چرا که مسلمانان مشغول عبادت هستند.

بازار ادویه و گرند بازار یا همان بازار عظیم استانبول در تاریخ های 15 ژوئن (25 خرداد)، 20 آگوست (30 مرداد) مصادف با عید سعید قربان و 29 اکتبر (7 آبان) تعطیل هستند. در نتیجه بهترین زمان سفر به ترکیه و گشت و گذار در بازار دیدنی استانبول در تاریخ هایی غیر از این تاریخ هاست.

تمام موزه ها، مکان ها و جاذبه های گردشگری و سایت های تاریخی ترکیه از ساعت 1 بعد از ظهر روز 15 ژوئن (25 خرداد) و روز 20 آگوست (30 مرداد) تعطیل هستند.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: الی گشت
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10171

به "بهترین زمان سفر به ترکیه چه فصلی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به ترکیه چه فصلی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید