تخت های آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) از بیماران کرونا پر شد خبرنگاران

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس مجمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران گفت: به علت افزایش ابتلا به کرونا و نیز تعطیل بودن مراکز درمانی خصوصی در هفته های اخیز، میزان مراجعه، بستری و فوتی بیماران کرونا افزایش یافته و همه تخت های آی سی یو بیمارستان نیز پر شده است.

تخت های آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) از بیماران کرونا پر شد خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رئیس مجمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران گفت: به علت افزایش ابتلا به کرونا و نیز تعطیل بودن مراکز درمانی خصوصی در هفته های اخیز، میزان مراجعه، بستری و فوتی بیماران کرونا افزایش یافته و همه تخت های آی سی یو بیمارستان نیز پر شده است.

خسرو صادق نیت افزود: در روز های اخیر ورود بیماران مبتلا به کووید19 در بیمارستان امام خمینی (ره) به شکل چشمگیری افزایش یافته است. نه تنها ورودی بیماران کرونا افزایش یافته بلکه میزان بستری این بیماران و نیز میزان فوتی های ناشی از این بیماری در این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان کشور است، فرایند صعودی داشته است.

وی ادامه داد: افزایش میزان ورودی بیماران کرونا به خصوص در دو هفته اخیر در بیمارستان امام خمینی (ره) و احتمالا سایر بیمارستان های دولتی فقط افزایش تعداد مبتلایان نیست و یک علت دیگر آن نیز می تواند تعطیلی بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی در ایام نوروز باشد، زیرا در حالت عادی تعدادی از بیماران کرونا برای درمان به مراکز خصوصی و غیر دولتی می رفتند که در ایام نوروز به علت تعطیل بودن این مراکز به اجبار به بیمارستان های دولتی ارجاع می شوند.

رئیس مجمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: به طور کلی فرایند ابتلا به کرونا در تهران صعودی و نگران کننده است. نکته مهم درباره بیماران کرونا که به بیمارستان مراجعه می کنند این است که معمولا بیمارانی به بیمارستان می آیند که شرایط حادتر و شدیدتری دارند و زمانی مراجعه می کنند که علایم بیماری تشدید شده است به همین علت نسبت بیماران بستری به کل مراجعه کنندگان کرونا نسبت به گذشته بیشتر است.

وی افزود: مساله بسیار مهم دیگر این است که بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا دیر به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه می کنند به همین علت زمان مناسب را برای شروع درمان از دست می دهند و این مساله میزان بستری و فوت ناشی از این بیماری را افزایش می دهد.

صادق نیت گفت: به علت افزایش بیماران بدحال کرونا در بیمارستان، اکنون همه تخت های آی سی یو و بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) پر شده است. حتی یک بخش جدید آی سی یو که برای این بیماران تاسیس کردیم هم پر شده و درصدد هستیم که یک بخش جدید دیگری را برای ایجاد تخت های آی سی یو کرونا اختصاص دهیم تا بتوانیم جوابگوی بیماران بد حال کرونا باشیم.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در کشور به نظر می رسد سیر ابتلا و شدت بیماری کووید19 نسبت به گذشته شدت بیشتری دارد.

رئیس مجمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران درباره فرایند واکسیناسیون کادر درمانی این بیمارستان علیه کرونا گفت: حدود 30 درصد کادر بیمارستان امام خمینی واکسینه شده اند. هنوز همه این نیرو ها واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و فرایند واکسیناسیون ادامه دارد.

وی افزود: بعد از تزریق واکسن کرونا مقداری عوارض مختصر در برخی افرادی که واکسن زدند، دیده شده، اما عوارض شدید قابل توجهی نداشتیم. واکسیناسیون کادر درمان عمدتا با واکسن روسی اسپوتنیک اجرا شده، اما به تازگی استفاده از واکسن شرکت باهارات هند نیز شروع شده و به نظر می رسد درصد میزان ایمنی زایی واکسن اسپوتنیک روسی تا حدودی بهتر از واکسن هندی بوده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا به امروز یک میلیون و 908 هزار و 974 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و و 62 هزار و 876 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده اند.

در هفته های اخیر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا به شکل نگران کننده ای پایین آمده است، شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی و افزایش سفر ها و دورهمی ها به فرایند افزایش شیوع کرونا در کشور دامن زده است به طوری که روز گذشته تعداد جانباختگان روزانه این بیماری دوباره سه رقمی شد و به رقم 117 نفر رسید.

تعداد شهر های قرمز و نارنجی کرونا در کشور نیز رو به افزایش است و بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم اکنون 46 شهرستان قرمز و 119 شهرستان نارنجی هستند. مسافرت از و به شهر های با شرایط قرمز و نارنجی، ممنوع است.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23464

به "تخت های آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) از بیماران کرونا پر شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت های آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) از بیماران کرونا پر شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید