خبرنگاران مشاور بایدن کوشش ترامپ برای تغییر آرا را حمله به دموکراسی آمریکا خواند

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- مشاور ارشد بایدن سخنان ترامپ در خصوص تغییر آرای انتخاباتی در ایالت جورجیا را حمله رییس جمهوری به دموکراسی آمریکا خواند.

خبرنگاران مشاور بایدن کوشش ترامپ برای تغییر آرا را حمله به دموکراسی آمریکا خواند

به گزارش خبرنگاران نشریه هیل بامداد دوشنبه نوشت، باب باوئر مشاور ارشد بایدن در بیانیه ای اعلام نمود که گفت وگوی دونالد ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا بیانگر ماجرای ننگین حمله رییس جمهوری به دموکراسی آمریکا است.

باوئر افزود: ما اکنون اسناد غیرقابل انکاری داریم که یک رییس جمهوری به یک مقام حزب خود فشار آورده و او را تهدید نموده تا شمارش آرای قانونی یک ایالت را لغو کند و دیگری را به جای آن برنده انتخابات معرفی کند.

به نوشته نشریه هیل، مکالمه ترامپ اولین دلیل مشهود است که نشان می دهد شخص رییس جمهوری آمریکا کوشش نموده تا یک مقام ایالتی را تحت فشار قرار دهد تا نتایج انتخابات 2020 را تغییر دهد.

روزنامه واشنگتن پست یکشنبه شب فاش کرد که ترامپ به تازگی با مقامات جورجیا برای تغییر آرای انتخابات 2020 در این ایالت تماس گرفته است.

این روزنامه آمریکایی افزود رییس جمهوری آمریکا مستقیم در تماس تلفنی با مقامات انتخاباتی جورجیا از آنان خواسته که با تغییر آرا شکست وی در برابر جو بایدن نامزد دموکرات ها در این ایالت را تغییر دهند.

واشنگتن پست براساس نوار صوتی که به دستش رسیده گزارش داد، در این گفت وگوها، ترامپ از برد رافنسپسرگر وزیر ایالت جورجیا می خواهد تا راهی پیدا کند که فاصله بیش از 11 هزار رای وی با بایدن را کاهش دهد.

ترامپ می گوید: مردم جورجیا و کشور عصبانی هستند و هیچ مسئله ای پیش نمی آید اگر شما بگویید که در شمارش مجدد آرا، نتایج انتخابات تغییر نموده است.

ترامپ در ادامه تاکید می نماید که تنها چیزی که من می خواهم هماهنگ کردن 11 هزار و 780 رای است، ما انتخابات را در جورجیا برده ایم.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20538

به "خبرنگاران مشاور بایدن کوشش ترامپ برای تغییر آرا را حمله به دموکراسی آمریکا خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاور بایدن کوشش ترامپ برای تغییر آرا را حمله به دموکراسی آمریکا خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید