خبرنگاران موفقیت های استان زنجان مرهون تعامل مدیران است

به گزارش مجله آزمون اول، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: کسب رتبه های نخست و برتر این استان در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی و اشتغال و رفع موانع تولید در سطح کشور مرهون تلاش ها و تعامل مدیران است.

خبرنگاران موفقیت های استان زنجان مرهون تعامل مدیران است

شامگاه سه شنبه پانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با دستور کار توزیع باقی مانده اعتبارات پژوهشی سال 98 و تودیع و معارفه روسای جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با حضور معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار زنجان، معاونان استاندار و مدیران کل آغاز شد.

فتح الله حقیقی ضمن تبریک حلول ماه رجب المرجب و ولادت امام محمد باقر(ع)، با بیان اینکه نیروی انسانی باسواد و دانا ثروت جامعه هستند، اضافه کرد: در سیستمی که ما مجری آن هستیم امروزه بزرگترین هنر مدیر تصمیم گیری و پشتوانه این هنر، برنامه ریزی است.

وی تاکید کرد: پشتوانه این برنامه ریزی شاخص های دقیق است و به تبع این مهم نیز انتقال سبک مدیریت تعارض و عدم اطمینان است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی شاکله این کار است.

استاندار زنجان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید توان و قدرت این مهم را داشته باشد که این فرایند را اجرا کند تا منجر به تصمیم مدیر اجرایی شود.

حقیقی ادامه داد: امروزه ما در جنگ نابرابر قرار گرفته ایم که باید نسبی مقایسه بشویم، خوشبختانه در استان زنجان مدیران توانمندی داریم ولی کمترین امکانات را نسبت به دیگر استانها داریم.

وی گفت: به واسطه مدیریت هماهنگ است که در استان دستگاه های برتر در سطح کشور داریم.

استاندار زنجان گفت: رتبه سوم در حوزه کسب و کار کشور، رتبه سوم استان امن کشور و نخستین استانی که در کلام رهبر معظم انقلاب و دولت از آن نام برده شد از افتخارات زنجان است که این موارد جز با هماهنگی محقق نمی شود.

حقیقی تاکید کرد: انتخابات بدون مشکل و کاستی و به لحاظ امنیتی در بالاترین رتبه برگزار شد.

وی گفت: پرداخت تسهیلات در همه بخش ها اعم از صنعت، معدن، کشاورزی، صادرات و دیگر حوزه ها 37 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه، از سال گذشته تا به امروز پنج هزار و 67 نفر در استان بیمه اجباری شده اند، اضافه کرد: بیش از پنج هزار نفر نیز بازنشسته شده اند.

حقیقی با تاکید بر اینکه خالص اشتغال استان زنجان 10 هزار و 67 نفر است، اظهارداشت: بیمه بیکاری این استان در سال گذشته سه هزار و 241 نفر بود که این رقم به سه هزار و 217 نفر کاهش یافته که همه پیروزیت ها در تلاش و هماهنگی بین دستگاهی محقق شده است.

وی با بیان اینکه امروز افتخار داریم که طرح پنجره واحد استان زنجان در دولت برای تصویب آماده شده تا در سطح کشور به مرحله اجرا در بیاید، اضافه کرد: 22 استان در زنجان آمورش دیده اند که نشان دهنده ایده برتر و صاحب فکری زنجانی هاست که با عملیاتی شدن این طرح مدت زمان مجوزهای سه ساله به کمتر از 60 روز می رسد که اقدامی ارزشمند به شمار می رود.

استاندار زنجان گفت: حجم سرمایه گذاری استان از یکهزار و 100 میلیارد سال 96 به بیش از سه هزار میلیارد رسیده است.

حقیقی گفت: هفت واحد تولیدی که برای برخی از آنها 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده توسط رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه نخ تایر در گرو بانک ملی بود، ادامه داد: این واحد تولیدی در حال حاضر 12 سال تقیسط شده و به سود بالایی رسیده و در حال بهره برداری از دیگر واحد تولیدی و توسعه آن است.

استاندار زنجان ادامه داد: مسائل شرکت ترانسفو با همکاری اعضای شورای تامین و عمل قوه قضاییه رفع شده و 800 میلیارد تومان امروزه تهاتر کرده است.

وی از جذب و بکارگیری 400 نیروی انسانی در خرداد ماه سال آینده در این شرکت خبرداد و اضافه کرد: به رغم وجود نیروی کار در بدنه شرکت 250 کارگر نیز طی ماه های گذشته جذب کرده است.

حقیقی اضافه کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا با حضور رییس جمهوری واحدهای تولیدی با بیش از سه هزار و 320 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و بکارگیری سه هزار و 500 نفر اشتغال به بهره برداری برسد.

چهار پروژه تحقیقاتی برای اجرا در استان زنجان به تصویب رسید

رییس قبلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در این جلسه به دستور اول اشاره کرد و اضافه کرد: در مجموع 770 میلیارد تومان سقف یک درصد پژوهشی استان زنجان بود

شهرام طهماسبی اضافه کرد: در جلسه گذشته مشخص شد، تعهدات سال ماقبل 166 میلیون تومان و طرح های پژوهشی که تایید شد در کل 247 میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: مانده اعتبارات مورد نیاز برای توزیع 356 میلیون تومان خواهد بود که سقف 770 میلیون تومان را پر کنیم.

رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه جلسه چهاردهم شورای برنامه ریزی و توسعه استان مقرر شد چهار پروژه توسط دانشگاه ها انجام شود که این مهم در کمیته کارشناسی مورد برسی قرار گرفت.

طهماسبی ادامه داد: این پروژه ها شامل، مطالعه و طراحی اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری با رویکرد ایده های نوآورانه توسط دانشگاه آزاد و زنجان است.

وی یادآوری کرد: دستگاه متولی این پژوهش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با 250 میلیون تومان که امسال .192.5میلیون تومان از این میزان تامین می شود.

رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، پروژه دوم را طراحی و ارزیابی الگوی تقویت نهاد خانواده بر اساس مطالعه تطبیقی خانواده های پیروز و ناپیروز زنجانی دانست و اظهارداشت: دانشگاه زنجان اجرای اپرا برعهده دارد که بهزیستی استان دستگاه متولی است.

به گفته طهماسبی، این پروژه با اعتبار 54 میلیون تومان انجام می شود که امسال 43 میلیون تومان از آن تامین می شود.

وی، بررسی و ارزشیابی برنامه آموزشی توانمندسازی زوجین بر اساس تئوری استرنبرک و تاثیر آن بر کاهش میزان تعارض زناشویی و افزایش رضایتمندی زوجین در روستا و تحکیم خانواده در شهر زنجان را سومین پروژه گفت و گفت: اجرای این مهم را دانشگاه علوم پزشکی برعهده دارد.

طهماسبی گفت: اعتبار این پروژه 51 میلیون تومان است که 40 میلیون و 800 هزار تومان آن امسال تامین می شود.

وی، چهارمین پروژه را اولویت بندی نیازهای پژوهشی استان زنجان با رویکرد افزایش ضریب اثر بر توسعه پایدار دانست که توسط دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 100 میلیون تومان که 80 میلیون تومان آن تامین می شود و دستگاه اجرایی این جهاد دانشگاهی است.

به گفته طهماسبی، در کل 356.5 میلیون تومان در چهاردهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان پیشنهاد انجام چهار پروژه توسط دستگاه های اجرایی بیان شده مطرح شد.

رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: پورپوزال های این پروژه ها توسط دانشگاه ها به سرعت جمع آوری شده است.

در سرانجام این جلسه رامین میرزایی به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان معرفی و از خدمات شهرام طهماسبی رییس قبلی این سازما قدردانی شد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7092

به "خبرنگاران موفقیت های استان زنجان مرهون تعامل مدیران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موفقیت های استان زنجان مرهون تعامل مدیران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید