دعوت نامه و کارت سهام عدالت تعاونی ها نامعتبر است

به گزارش مجله آزمون اول، علایی گفت: اطلاعات سازمان خصوصی سازی ملاک عمل است و دعوت نامه ها و کارت پرس شده سهام عدالت تعاونی ها نامعتبر است.

دعوت نامه و کارت سهام عدالت تعاونی ها نامعتبر است

به گزارش ، حسن علایی معاون خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که مدیران شرکت های تعاونی سهام عدالت می گویند، اطلاعات ثبت نام شدگان ثبت نام عدالت که نهایی می شد را هر روز در انتها وقت اداری به سازمان خصوصی سازی اعلام می کردیم، اما اکنون بین آمار شرکت های تعاونی سهام عدالت و سامانه سازمان خصوصی سازی حدود 1.8 میلیون نفر مغایرت وجود دارد، گفت: ملاک مورد عمل در حال حاضر سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir است و دعوت نامه های قبلی سهام عدالت و حتی کارت پرس شده سهام عدالت که بر روی آن ارزش 10 میلیون ریالی هم نوشته شده از نظر سازمان خصوصی سازی اعتباری ندارد و تنها ملاک وجود کدملی مشمولان در سامانه سهام عدالت است.

او اضافه کرد: در حال حاضر تعداد نهایی سهامداران عدالت در سامانه سهام عدالت 49 میلیون و 121 هزار و 471 نفر است و افرادی که مغایرت دارند، حدود 1.8 میلیون نفر هستند که برگه های دعوتنامه سهام عدالت را دارند، اما مراحل ثبت نهایی آن ها در سامانه سهام عدالت به هر دلیلی انجام نشده است.

معاون سازمان خصوصی سازی همچنین در خصوص اینکه بعضی از شهروندان مراجعه کردند که کارت سهام عدالت پرس شده با مبلغ 10 میلیون ریالی با امضای مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت و رئیس هیأت مدیره و بارکد و کد 24 رقمی دارند، اما وقتی شماره ملی این افراد را وارد سامانه سهام عدالت می کنیم، سامانه پاسخ می دهد شما جزو مشمولان سهام عدالت نیستید و لطفاً سریع از سامانه خارج شوید گفت: دعوت نامه ها و حتی کارت های پرس شده مبنا و ملاک نیست و ملاک عمل فقط و فقط سامانه سهام عدالت است که مشخصات سهامداران عدالت تا سال 94 وارد این سامانه شده است.

او در خصوص اینکه آیا در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اضافه شدن دو میلیون سهامدار عدالت یا افراد جدید به فهرست سهامداران عدالت وجود دارد، گفت: سازمان خصوصی سازی مجری مقررات است و اگر مراجع قانونی مانند مجلس، دولت و یا اذن رهبری تصویب نمایند، انجام می دهیم، اما فعلاً هیچ برنامه ای برای اضافه شدن تعداد سهامداران عدالت نیست و سازمان خصوصی سازی فقط مجری مقررات است و تقصیری ندارد.

معاون سازمان خصوصی سازی در خصوص اینکه مدیران شرکت های تعاونی سهام عدالت می گویند ما اطلاعات سهامداران عدالت را به درستی و به موقع به سازمان خصوصی سازی ارائه نموده ایم و تقصیر با سامانه سهام عدالت است، گفت: ما تقصیری نداریم و کارت های صادر شده توسط شرکت های تعاونی که به عنوان کارگزار ما بوده اند، ملاک عمل نیست و ممکن است آن ها کارت های اضافه چاپ نموده و به مردم داده باشند و یا اطلاعات افراد را در مهلت مقرر قانونی به سازمان خصوصی سازی اعلام ننموده باشند و یا اینکه افراد مشمول برای تکمیل مراحل ثبت نام خود مثلاً مدارک مورد احتیاج مانند کپی کارت ملی یا کپی شناسنامه یا آدرس محل سکونت و احراز هویت خود یا محل سکونت خود را تکمیل ننموده باشند و از نظر سیستم و سامانه ایراد داشته است، یعنی مراحل ثبت نام آن ها تکمیل نشده باشد؛ بنابراین دوباره تأکید می کنم، ملاک عمل فقط و فقط سامانه سهام عدالت است و همه دعوتنامه ها و کارت های سهام عدالت فعلاً اعتباری ندارند.

علایی همچنین گفت: کسانی که در سامانه سهام عدالت مراحل ثبت نام خود را نهایی نموده و کد رهگیری دریافت نموده باشند، به عنوان سهامدار عدالت شناخته می شوند، حتی اگر تا به امروز شماره شبای بانکی خود را نداده باشند، کما اینکه تا چند روز قبل حدود 4.7 میلیون نفر شماره شبای خود را نداده بودند و در این چند روز تعداد زیادی شماره شبا دریافت شد و در حال حاضر حدود 4 میلیون نفر شماره شبای حساب بانکی خود را برای دریافت سود سهام عدالت به سامانه اعلام ننموده اند. علی رغم اینکه بار ها از شبکه های تلویزیونی، شبکه خبری و خبرگزاری ها و روزنامه ها به مردم اطلاع رسانی نموده ایم.

او اضافه کرد: برای تکمیل ارزش قدرالسهم 532 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی بار ها اطلاع رسانی کردیم، اما در نهایت حدود 300 هزار نفر آمدند و مبالغ تکمیلی را واریز کردند. شاید آن زمان مردم فکر می کردند سهام عدالت ارزشی ندارد و نسبت به واریز وجه اقدام نکردند، به هر حال در گذر زمان افزایش قیمت سهام عدالت اجرا شده است.

معاون سازمان خصوصی سازی در خصوص اینکه آخرین آمار کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند، گفت: مجاز نیستیم تعداد افراد را اعلام کنیم و وقتی مهلت ثبت نام تمام شد اعلام می گردد.

علایی همچنین درمورد ثبت نام صندوق واسطه گری اقتصادی یکم یا ETF اقتصادی گفت: وزارت اقتصاد در حال آنالیز و برطرف مغایریت ها برای ثبت نام متقاضیان صندوق واسطه گری اقتصادی یکم است که بعضی از افراد به وسیله 2-3 بانک ثبت نام کردند و باید خالص ثبت نام شدگان صندوق واسطه گری اقتصادی به ما اعلام گردد و احتمالا هفته آینده فهرست این افراد تکمیل می گردد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12015

به "دعوت نامه و کارت سهام عدالت تعاونی ها نامعتبر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت نامه و کارت سهام عدالت تعاونی ها نامعتبر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید