رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به 22 سال حبس محکوم شد

به گزارش مجله آزمون اول، پارک گئون-های اولین زن منتخب رئیس جمهوری کره جنوبی در سال 2018 به جرم فساد و سوءاستفاده از قدرت به 30 سال زندان محکوم شده بود. پس از آن با برگزاری یک سری دادگاه تجدید نظر و دادرسی جدید حکم وی به 20 سال زندان کاهش داده شد.

رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به 22 سال حبس محکوم شد

دادگاه عالی کره جنوبی امروز (پنج شنبه)، حکم پارک گئون-های، رئیس جمهوری سابق این کشور به 20 سال زندان را به اتهام رسوایی فساد آشکار قطعی کرد؛ اتهامی که موجب برکناری وی در سال 2017 شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تصمیم به فرایند طولانی پفراینده قضایی انتها می دهد که پس از رفتن رئیس جمهوری سابق پس از ماه ها تظاهرات گسترده در خیابان ها ادامه داشت.

پارک گئون-های اولین زن منتخب رئیس جمهوری کره جنوبی در سال 2018 به جرم فساد و سوءاستفاده از قدرت به 30 سال زندان محکوم شده بود. پس از آن با برگزاری یک سری دادگاه تجدید نظر و دادرسی جدید حکم وی به 20 سال زندان کاهش داده شد.

امروز پفراینده وی برای بار دوم به دادگاه عالی بازگشت، که این حکم 20 ساله را تأیید کرد. دادگاه عالی همچنین جریمه ها و جبران خسارت هایی را به مبلغ 21.5 میلیارد وون (16 میلیون یورو) تأیید کرد که رئیس جمهوری سابق باید آنها را پرداخت کند.

پارک گئون-های، که مدت هاست با تقبیح عدالت مغرضانه جلسات دادرسی را بایکوت نموده است، روز پنج شنبه نیز در دادگاه غایب بود. وی همچنین به دلیل نقض قوانین انتخاباتی به دو سال زندان محکوم شده است.

رئیس جمهوری سابق کره جنوبی اگر تمام این 22 سال حکم را در زندان سپری کند، در انتها حکم خود بیش از 80 سال سن خواهد داشت.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20794

به "رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به 22 سال حبس محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به 22 سال حبس محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید