رئیس کل بانک مرکزی ایران خطاب به IMF :وام درخواستی ایران را از طریق اینستکس بدهید، اکنون زمان عمل است

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان این که وام درخواستی ایران از صندوق بین المللی پول می تواند از طریق اینستکس پرداخت شود خطاب به رئیس این نهاد گفت: اما انسان های زیادی را از دست داده ایم درست مثل آمریکایی ها و اروپایی ها و من به روان آن ها درود می فرستم. اکنون زمان عمل است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران خطاب به IMF :وام درخواستی ایران را از طریق اینستکس بدهید، اکنون زمان عمل است

به گزارش خبرنگاران رئیس کل بانک مرکزی ایران در پاسخ مکتوب به پرسش های بلومبرگ نوشت: آخرین باری که بررسی کردم، این آمریکا نبوده است که صندوق بین المللی پول را اداره می کند بلکه مدیریت آن و هیئت مدیره اش هستند که بر فعالیت های این نهاد نظارت دارند و تضمین می کنند که صندوق بین المللی پول بر اساس دستور کار خود عمل کند.

همتی خطاب به کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین المللی پول نوشت: ما انسان های زیادی را از دست داده ایم درست مثل آمریکایی ها و اروپایی ها و من به روان آن ها درود می فرستم. اکنون زمان عمل است.

به گفته همتی اقدام آمریکا در قرار دادن نام بانک مرکزی در فهرست تحریمی در سا ل. 2019 مانع دسترسی ایران به منابع مالی خود شده است که بسیار بیشتر از رقم 10 میلیارد یورو کسری منابع مورد نیاز کشور است.

وی اضافه کرد: ذخایر بانک مرکزی در خارج هدف تحریم های فرامرزی آمریکا قرار دارند و این اقدام، غیرقانونی و یکجانبه است و من می خواهم در این زمینه صریح باشم. آن چه ما می گوییم این است که تحریم ها، یک جا باید برداشته شود، اما متاسفانه بازیگرانی در دولت آمریکا هستند که اهمیتی برای نظم و قانون بین الملل قائل نیستند.

همتی نوشت که وی به صندوق بین المللی پول گفته است وام درخواستی ایران می تواند به طور مستقیم از طریق کانال اینتستکس یا کانال مالی سوئیس (شتا) و برای خرید شرکت های دارویی و غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این کانال ها به ویژه برای کمک به خرید مواد غذایی و دارویی تاسیس شده اند. این کانال ها مکانیسم های امنیتی مناسبی دارند که همه نگرانی ها را برطرف می کنند.

همتی همچنین گفت: ایران خواستار دریافت 100 درصد سهمیه خود نزد صندوق بین المللی پول شده است که معادل 3.6 میلیارد SDR است.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10423

به "رئیس کل بانک مرکزی ایران خطاب به IMF :وام درخواستی ایران را از طریق اینستکس بدهید، اکنون زمان عمل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کل بانک مرکزی ایران خطاب به IMF :وام درخواستی ایران را از طریق اینستکس بدهید، اکنون زمان عمل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید