رایزنی تلفنی ظریف با وزیر خارجه چین درباره تحولات افغانستان و مبارزه با کرونا

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با وزیر خارجه چین درباره تحولات افغانستان،مبارزه با کرونا و تحریم های آمریکا مصاحبه کرد.

رایزنی تلفنی ظریف با وزیر خارجه چین درباره تحولات افغانستان و مبارزه با کرونا

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، در ادامه رایزنی های منطقه ای و جهانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مقامات سایر کشورها در خصوص تحولات سیاسی در افغانستان و بازگشت صلح و ثبات به این کشور، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) محمدجواد ظریف با وانگ یی همتای چینی خود تلفنی تبادل نظر و تبادل نظر کرد.

در این تبادل نظر همچنین در خصوص روابط دوجانبه و شراکت جامع و راهبردی دو کشور، مبارزه مشترک با کرونا و نیز سیاست های خصمانه ایالات متحده آمریکا از جمله تحریم های یکجانبه و غیر انسانی آن رژیم علیه ملت ایران رایزنی و تبادل نظر شد.

ظریف پیش از این نیز با مقامات افغانستان و برخی همتایان تلفنی تبادل نظر کرده بود.

وزیر خارجه ایران طی روزهای اخیر با اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان درباره اوضاع سیاسی در این کشور تلفنی تبادل نظر و بار دیگر بر موضوع ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در فرایند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید و حمایت جمهوری اسلامی ایران را از فرایند صلح با مشارکت تمام گروه های سیاسی افغانستان در چارچوب قانون اساسی آن کشور اعلام کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل او را در جریان جزییات این تبادل نظرها قرار داد.

وزیر خارجه ایران همچنین با وزرای خارجه روسیه، هند، ترکیه و قطر درباره اوضاع افغانستان تلفنی تبادل نظر کرد.

وزرای خارجه ایران و چین نهم اسفند ماه نیز تلفنی تبادل نظر کرده بودند. وزیر خارجه چین در این تبادل نظری تلفنی آمادگی این کشور را برای ارسال کمک های تخصصی بیشتر و نیز در اختیار قرار دادن تمام یافته ها و روش های مبارزه با کرونا و همکاری علمی با ایران بیان نمود.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9923

به "رایزنی تلفنی ظریف با وزیر خارجه چین درباره تحولات افغانستان و مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی ظریف با وزیر خارجه چین درباره تحولات افغانستان و مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید