سازمان بهداشت جهانی: خود را برای شرایط بدتر آماده کنید

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران : سازمان جهانی بهداشت به تمام کشور ها هشدار داد خود را برای شرایط بدتر آماده نمایند.

سازمان بهداشت جهانی: خود را برای شرایط بدتر آماده کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت با اشاره به اینکه با وجود تمام کوشش های صورت گرفته در سراسر دنیا تا کنون ده ها میلیون نفر به کووید19 مبتلا شده اند و بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر نیز از این بیماری جان باخته اند، به کشورها هشدار داد که خود را برای شرایط بدتر آماده نمایند.

مایکل رایان، رئیس شرایط اضطراری سازمان دنیای بهداشت در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در امسال میلادی اعلام نمود: این یک زنگ خطر است. بیماری همه گیر کرونا به سرعت در سراسر دنیا گسترش یافته و هر گوشه از کره زمین را تحت تأثیر قرار داده است، با این وجود هنوز بدترین شرایط روی نداده است.

او اضافه نمود: اگرچه می دانیم که این ویروس به راحتی گسترش می یابد و افراد را می کشد، اما باید توجه داشت که نرخ مرگ و میر این بیماری در مقایسه با سایر بیماری های در حال ظهور نسبتا پایین است و به همین دلیل باید برای هر چیزی در آینده آماده باشیم؛ زیرا ممکن است حتی شرایط بدتری روی دهد.

هنوز نتوانسته ایم کرونا را مدیریت کنیم

بروس آیلوارد، همکار دکتر رایان و مشاور سازمان دنیای بهداشت نیز اعلام نمود: با وجود کوشش های درخور توجهی که در مبارزه با کووید19 صورت گرفته، از جمله ساخت واکسن هایی موثر در زمانی کوتاه، شرایط امروزی دنیا به دور از آمادگی برای مبارزه با همه گیری های دیگر در آینده است.

او اضافه نمود: ما در حال عبور از موج دوم و سوم این ویروس هستیم و هنوز نتوانسته ایم آن را مدیریت کنیم.

تا کنون ابتلای بیش از 81 میلیون و 479 هزار نفر در سراسر دنیا به کووید19 تایید شده است و از این تعداد بیش از 1 میلیون و 778 هزار نفر جان باخته اند.

ایالا متحده آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه، بریتانیا، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان 10 کشور اولی هستند که بالاترین آمار مبتلایان به کووید19 را دارند.

فهرست کشور های دارای بالاترین آمار مرگ و میر کمی متفاوت است؛ در حال حاضر ایالات متحده، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، ایران و اسپانیا به ترتیب 10 کشور اولی هستند که بالاترین شمار مرگ و میر کرونا را در سراسر دنیا گزارش داده اند.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20376

به "سازمان بهداشت جهانی: خود را برای شرایط بدتر آماده کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: خود را برای شرایط بدتر آماده کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید