سلطانی فر: اولویت اصلی سلامتی ورزشکاران است

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی امروز با حضور وزیر ورزش، روسای دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، دبیران آنها و معاونان وزارت ورزش در محل این وزارتخانه برگزار گردید.

سلطانی فر: اولویت اصلی سلامتی ورزشکاران است

ششمین دوره بازی های ساحلی 2020 ساینا و چگونگی اعزام کاروان به این بازی ها از جمله موارد مورد بحث در نشست امروز بود.

تاکید سلطانی فر بر پیگیری تمرینات المپین ها

در جریان ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی مسعود سلطانی فر گفت: برای حضور در رویدادهای ورزشی باید ملاحظاتی را داشته باشیم که مهمترین آن ، رعایت مسائل بهداشتی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: پیش از این فدراسیون های جهانی هم برای برگزاری مسابقات بسیار علاقمندی نشان می دادند، آنها هم وقتی شرایط کرونا را مشاهده کردند از برگزاری آنها منصرف شدند.

سلطانی فر در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به احتمال برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در زمان مقرر گفت: برای حضور پیروز در مسابقاتی که قرار است 4 یا پنج ماه آینده برگزار گردد، نیازمند این است که اردوها و تمرینات از هم اکنون شروع گردد.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: این موضوع یکی از الزامات است چرا که اولویت اصلی ما سلامت ورزشکاران است.

وزیر ورزش در ادامه شرایط مالی کشور را مورد توجه قرار داد و یاداور شد: باتوجه به محدودیت های مالی، باید استفاده بهینه از تمامی ظرفیتها و امکانات موجود در ورزش داشته باشیم

سلطانی فر همچنین درخصوص این موضوع که گفته می گردد به دلیل ویروس کرونا احتمال تعویق بازی های ساحلی آسیا وجود دارد، گفت: تا به امروز هیچ نامه ای مبنی بر لغو این مسابقات ارائه نشده، برهمین اساس باید بر روی رشته هایی که مورد تایید کمیته ملی المپیک برای حضور در بازی های ساحلی است برنامه ریزی گردد.

وی درخصوص بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو نیز که قرار است در سال 2021 برگزار گردد، گفت: فعلا تصمیم جدی IOC برگزاری این رقابت ها در تاریخ مقرر است و ما نیز باید با توجه به شرایط کرونا در کشور به مرور و با رعایت دستورات بهداشتی در شهرهایی که شرایط سفید است شرایط را برای برگزاری اردوهای آماده سازی مهیا کنیم.

صالحی امیری: احتمال لغو المپیک وجود دارد و مکاتبه ای برای آن نشده است

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز در جلسه ستاد عالی گفت: براساس شواهد و اظهارات مسئولین کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا امکان برگزاری مسابقات المپیک توکیو و بازی های ساحلی چین در تاریخ مقرر وجود دارد.

وی اضافه نمود: البته این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته که در صورت بروز موج جدید کرونا در آسیا، بحث قرنطینه مجدد و عدم کشف واکسن این ویروس، امکان برگزار نشدن این دو رویداد وجود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک این نکته را مورد توجه قرار داد که تا به امروز هیچ مکاتبه ای مبنی بر لغو مسابقات ساحلی و همچنین المپیک و پارالمپیک برای کشورها ارسال نشده است.

صالحی امیری گفت: نمی توان با احتمال لغو مسابقات، برنامه هایمان را تعطیل کنیم بلکه باید از هم اکنون برای آماده سازی ورزشکاران برای حضور پیروز در رویداد های المپیک و پارالمپیک و بازی های ساحلی برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم. برای تداوم تمرینات ملی پوشان، امکاناتی را برای المپین ها تهیه کردیم تا در منازل شان تمرینات خود را پیگیری نمایند، همچنین در کنار تهیه این ملزومات خدمات روانشناسی را هم برای این عزیزان مهیا کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید نمود: شواهد حاکی از آن است که که ستاد مقابله با کرونا به مرور محدودیت ها را کم می نماید. به این ترتیب کمیته بین المللی المپیک مسابقات بازی های ساحلی آسیا را در آذرماه برگزار می نماید.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12366

به "سلطانی فر: اولویت اصلی سلامتی ورزشکاران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: اولویت اصلی سلامتی ورزشکاران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید