شبکه مترو استکهلم طولانی ترین نمایشگاه هنری دنیا است

به گزارش مجله آزمون اول، وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی زاده: سوئدی ها مترو استکهلم را tunnelbana صدا می زنند؛ طولانی ترین نمایشگاه هنری جهان که در آن هیچ اغراقی نیست. اگر یک توریست بودید و از ویروس کووید-19 نمی ترسیدید؛ این فرصت را داشتید تا ایستگاه های هنری این شبکه متروی شهری را با آرامش و بدون حضور انبوه جمعیت بازدید کنید. البته، در نیمه شب هم فرصت خوبی برای قدم زدن و لذت بردن از این مترو است.

شبکه مترو استکهلم طولانی ترین نمایشگاه هنری دنیا است

کاری که دیوید آلترات سال گذشته انجام داده و اکنون عکس های آن پیاده روی طولانی هنری را منتشر می کند. از سال 1959 که ساخت و ساز این شبکه مترو آغاز شد؛ بیش از 250 هنرمند روی 94 ایستگاه متروی زیرزمینی به مساحتی 68 مایلی کار کردند. در یک مقایسه، باید بدانید نمایشگاه و موزه لوور تنها 9 مایل است.

بسیاری از این ایستگاه ها شبیه به غار هایی طراحی شده اند که فقط یک ترول در آن ها می تواند زندگی کند. دیوار های این ایستگاه ها که با انفجار کنده شده اند؛ شامل یک لایه نازک بتنی هستند و بعد نقاشی های پیچیده ای روی آن ها اجرا شده است.

این نقاشی ها غالبا طرح های برجسته ای دارند و سه بعدی به نظر می رسند. برخی مجسمه ها با چراغ های LED تزئین شده اند و شکل های عجیبی به خود دریافتد که واقعا یک اثر هنری محسوب می شوند.

در ایستگاه Mbyrby Centrum یک سقف سفید یخ زده با کاشی های آب نبات رنگی می بینیم که چشم اندازی از قطب شمال است:

در ایستگاه Solna Centrum نقاشی های دیواره ها قرمز شعله ور شده هستند و جهنم را یادآوری می کنند. البته، جهنمی بسیار زیبا و آسمانی که دل انگیز است. کف این ایستگاه به حدی براق و تمیز است انگار دوست دارید روی آن بنشینید یا آن را بخورید:

ایستگاه T-Centralen دارای نقاشی های روشن آبی و سفید با سه خط مترو است. انسان احساس می کند وارد یک دنیای جادویی انیمیشنی شده است؛ چیزی که تا پیش از آن هرگز ندیده است:

سال گذشته آلترات عکاس با دوستش از هامبورگ آلمان وارد کشور سوئد شدند و مستقیم سر از این ایستگاه مترو درآوردند و همان جا بود که فهمید شبکه مترو استکهلم چقدر زیبا است.

این عکاس تصمیم گرفت همه برنامه های گردشگری خود را لغو کند و برای دو شب متوالی از ساعت 1 نیمه شب تا 5 صبح در ایستگاه های مترو استکهلم قدم بزند و عکاسی کند و محو هنر به کار گرفته شده در این ایستگاه ها شود.

لنز های دوربین بسیاری از این آثار هنری را نمی توانند به تصویر بکشند و ترجمه ای دو بعدی از یک اثر هنری سه بعدی نمایش دهند. دیواره های دارای تصاویر سه بعدی و قاب های منحنی، لبه های کج یا حالتی که این طور به نظر می رسد و برای دریافت تصاویر آن ها باید دوربین را چند درجه چرخاند.

آلترات بسیاری از تصاویر ایستگاه های متور استکلهم را بعدا با فتوشاپ به صورت پانوراما درآورده است که ترکیبی از چند تصویر جداگانه هستند.

دولت سوئد رای به فاصله گذاری اجتماعی نداده است، ولی توصیه کرده مردم از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند. مترو شهر استکهلم نزدیک به 50 درصد در این روز ها کاهش تردد مردمی داشته و خلوت تر است.

احتمالا باید دعا کنید هرچه زودتر ویروس کرونا ریشه کن شود تا بتوانید قدم به دنیای جادویی این مترو بگذارید.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: برترین ها
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12907

به "شبکه مترو استکهلم طولانی ترین نمایشگاه هنری دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه مترو استکهلم طولانی ترین نمایشگاه هنری دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید