شیخ الازهر: استفاده از واژه تروریسم اسلامی را فورا متوقف کنید

به گزارش مجله آزمون اول، شیخ الازهر مصر در دیدار با وزیر خارجه فرانسه خواستار توقف فوری استفاده از واژه تروریسم اسلامی شد.

شیخ الازهر: استفاده از واژه تروریسم اسلامی را فورا متوقف کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در فرانسه و حمایت رئیس جمهور این کشور از این جریان، مسلمانان جهان از جمله شیخ الازهر خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شدند. در اثر تحریم این کالاها شرکت های فرانسوی متحمل زیان فراوانی شدند به همین سبب، وزیر خارجه فرانسه با هدف آرام کردن بحران ناشی از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) راهی مصر شد تا به شیخ الازهر گفت وگو کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شیخ الازهر مصر در جریان دیدار با وزیر خارجه فرانسه گفت: ما مخالف استفاده از واژه تروریسم اسلامی هستیم. استفاده از این واژه باید هرچه سریع تر متوقف شود چرا که این واژه احساسات مسلمانان جهان را جریح دار می کند و در تضاد با واقعیتی است که همه می دانند.

احمد طیب با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در شهر نیس فرانسه که به کشته شدن 3 نفر و زخمی شدن تعدادی شهروند منجر شد، گفت : ما از مقامات اروپایی می خواهیم که آگاه باشند، آنچه که اتفاق می افتد، نماینده اسلام و مسلمانان نیست به وِیژه اینکه مسلمانان کسانی هستند که بیش از دیگران هزینه تروریسم را می پردازند.

براساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی الازهر، دراین دیدار وزیرخارجه فرانسه گفت : ما مشترکات زیادی داریم که باید براساس آن عمل کنیم، وظیفه ماست که با افراط گرایی مبارزه کنیم.

به نوشته روزنامه الرای الیوم ، لودریان یکشنبه 18 ابان پس از دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه مصر با شرکت در یک نشست خبری مدعی شد: فرانسه احترام عمیقی نسبت به اسلام قائل است. ما با تروریسم مبارزه می کنیم، تروریسم دین را به گرو گرفته و تروریست ها افرادی افراطی هستند.

به دنبال انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) درفرانسه، مسلمانان در کشورهای مختلف جهان تظاهرات کردند و پویشی مردمی برای تحریم کالاهای فرانسوی در بیشتر کشورها راه افتاد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18194

به "شیخ الازهر: استفاده از واژه تروریسم اسلامی را فورا متوقف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ الازهر: استفاده از واژه تروریسم اسلامی را فورا متوقف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید