ضرورت توسعه همکاری پزشکی ایران و ترکمنستان

به گزارش مجله آزمون اول، سفیر ایران در ترکمنستان گفت: همکاری های پزشکی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به ویژه در حوزه مبارزه با کرونا و گردشگری سلامت باید گسترش یابد.

ضرورت توسعه همکاری پزشکی ایران و ترکمنستان

به گزارش از ، غلامعباس ارباب خالص سفیر ایران در ترکمنستان گفت: سطح مناسبات ایران و ترکمنستان در بخش های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی مطلوب است، و توسعه این همکاری ها در بخش های دیگر نظیر حوزه بهداشت و درمان به صورت جامع تر با توجه به شیوع کرونا لازم است.

او اضافه کرد: ایران و ترکمنستان دارای هزار و 200 کیلومتر مرز مشترک و چهار مبداء تردد گمرکی و مرزی هستند و گسترش سطح مناسبات در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه پزشکی مورد تاکید است.

سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به نشست دیروز مسئولان بهداشتی ایران و ترکمنستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید ادامه داد: در این نشست ارسلان قلیچ اف معاون وزیر بهداشت و صنایع پزشکی ترکمنستان رییس هیات ترکمنی را بر عهده داشت و همچنین دکتر اسدی لاری نماینده وزیر بهداشت و درمان ایران در امور بین الملل، سفیران دو کشور و مسئولان وزارت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور داشتند.

ارباب خالص بیان نمود: بهره مندی از اطلاعات و تجارب ایران در مبارزه با بیماری کووید 19 با توجه به تجربیات پیروز در پیشگیری و مبارزه با این بیماری از موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

او توضیح داد: در این مذاکرات طرفین بر امضای پروتکل بهداشتی میان دو کشور تاکید نمودند و همچنین پیشنهاد تشکیل کمیسیون دائم همکاری های پزشکی از سوی طرف ایرانی مورد تاکید نهاده شد و بر لزوم بهره برداری از گیت های ضد عفونی تردد کامیون های ترانزیتی به منظور ورود و عبور از ترکمنستان با هدف بازگشایی مرز های جاده ای و تداوم ترانزیت جاده ای نیز تاکید شد.

  • تقویت و توسعه روابط با استان ماری ترکمنستان

سفیر ایران در ترکمنستان تاکید نمود: با شیوع ویروس کرونا گرچه مناسبات بین المللی بین کشور ها کاهش یافت، اما در همین شرایط روابط ایران و ترکمنستان روال مطلوبی داشته و در حوزه پزشکی نیز گسترش یافت.

/ ف.غ

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15088

به "ضرورت توسعه همکاری پزشکی ایران و ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه همکاری پزشکی ایران و ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید