فعالیت 20هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری لرستان در تولیدات صنایع دستی

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: 20هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان در رشته های صنایع دستی فعال هستند.

فعالیت 20هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری لرستان در تولیدات صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی امروز یکشنبه 4 خرداد 99 با اعلام این خبر افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی روستایی و عشایری از لحاظ کارگاهی دسته بندی نمی شوند بلکه به صورت فردی شناخته می شوند که شامل 15 تا 20 هزار نفر از جمعیت استان هستند.

او تاکید کرد: صنایع دستی روستایی، مشاغل خرد و خانگی هستند که بیشتر برای مصارف شخصی استفاده شده و مازاد آن نیز برای فروش عرضه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به مهاجرت گسترده روستائیان به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی گفت: صنایع دستی در مناطق روستایی یکی از عوامل مکمل اقتصاد کشاورزی است و این صنایع به دلیل دارا بودن پتانسیل ایجاد فرصت های شغلی و کسب درآمد، ضمن پر کردن اوقات فراغت و بیکاری روستائیان، مانع از مهاجرت های گسترده فصلی یا دائمی آن ها خواهد شد.

او در ادامه با بیان اینکه صنایع دستی هنری صرفاً صنعتی و روستایی نیست،گفت: فعالیت های صنایع دستی به دلیل برخورداری از ویژگی های تکنیکی ساده و بهره گیری از ابزارها و وسایل تکنولوژیکی آسان، به گونه ای است که امکان پرداختن به آن ها در جوامع شهری، روستایی و عشایری به صورت کارگاهی، خانگی و یا حتی دوره گردی و سیار وجود دارد.

قاسمی افزود: صنایع دستی به دلیل دارا بودن جنبه های هنری می تواند عامل ترویج فرهنگ منطقه در کشور و حتی فراسوی مرزها باشد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11764

به "فعالیت 20هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری لرستان در تولیدات صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 20هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری لرستان در تولیدات صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید