وزیر نفت: 22 کشور بر سر کاهش روزانه 10 میلیون بشکه ای فراوری توافق کردند

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه پس از سرانجام بیش از 10 ساعت مذاکره میان وزیران نفت و انرژی 23 کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نهمین نشست فوق العاده اوپک پلاس به وسیله وبینار اظهار کرد: همان طور که گفتم، توافق برای کاهش روزانه 10 میلیون بشکه ای تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاصل و قرار شد دیگر تولیدکنندگان نفت دنیا نیز به این توافق بپیوندند.

وزیر نفت: 22 کشور بر سر کاهش روزانه 10 میلیون بشکه ای فراوری توافق کردند

وی اضافه کرد: توافق برای کاهش روزانه 10 میلیون بشکه در بازه زمانی نخست (از یکم ماه مه تا پایان ژوئن 2020) دو ماهه است، در بازه زمانی دوم یعنی از یکم ماه ژوئیه تا پایان 31 دسامبر سال 2020 میلادی کاهش عرضه روزانه نفت 8 میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه 2021 تا آوریل 2022 نیز کاهش عرضه روزانه 6 میلیون بشکه نفت می گردد.

وزیر نفت با بیان اینکه این تصمیم دو ساله خواهد بود و برای نخستین بار در تاریخ اوپک، تصمیمی دو ساله اتخاذ می گردد، توضیح داد: این جزو بی سابقه ترین ارقام کاهش فراوری در تاریخ اوپک و غیراوپک هست.

وی با اشاره به اینکه همکاری دیگر کشورهای فراوریکننده نفت مانند آمریکا، کانادا و برزیل به این توافق برای کاهش فراوری اضافه کرده می گردد، اظهار کرد: مسائل اندکی هم در طول مذاکرات 10 ساعت و 30 دقیقه ای وجود داشت، البته بعضی تفاهم ها احتیاج به زمان دارد.

زنگنه ادامه داد: قرار شد بحث ها و گفت وگوها ادامه یابد، 22 کشور توافق داشتند، اما مکزیک نکات و نگرانی هایی داشت که آنالیز آنها احتیاجمند زمان بود، قرار شد دوباره با این کشور مذاکره گردد تا قضیه به پایان برسد.

پیش نویس بیانیه پایانی نهمین نشست فوق العاده اوپک پلاس آماده شده و قرار است پس از آنالیز نهایی در روزهای آینده منتشر گردد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: انتخاب
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9753

به "وزیر نفت: 22 کشور بر سر کاهش روزانه 10 میلیون بشکه ای فراوری توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: 22 کشور بر سر کاهش روزانه 10 میلیون بشکه ای فراوری توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید