کرونا نوبل را هم لغو کرد

به گزارش مجله آزمون اول، سال جاری مراسم اهدای جوایز نوبل نیز به خاطر بحران شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.

کرونا نوبل را هم لغو کرد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به نقل از مجله تایم، بنیاد نوبل می گوید به دلیل پاندمی ویروس کرونا در دنیا، برگزاری مراسم اهدای جوایز در ماه دسامبر لغو می گردد.

لارس هایکنستن رئیس بنیاد نوبل با اعلام این خبر اضافه کرد: جمع آوری هزار وسیصد مهمان برای یک ضیافت در شرایط کنونی ممکن نیست و به دلیل همه گیری بیماری کرونا امکان اینکه افراد کنار یکدیگر بنشینند نیز وجود ندارد. ضمن اینکه کرونا ممکن است باعث گردد بسیاری از برندگان جوایز نتوانند سال جاری به سوئد سفر نمایند.

برندگان جوایز نوبل عموما در ماه اکتبر معین می شوند اما مراسم اهدای جوایز در ماه دسامبر برگزار می گردد.

مقامات بنیاد نوبل می گویند هنوز معین نیست مراسم اهدای جوایز سال جاری چگونه و به چه شکلی برگزار گردد در حالی که تنها جایزه صلح نوبل است که در اسلو پایتخت نروژ برگزار و اهدا می گردد.

هایکنستن همچنین اشاره نمود ممکن است اعطای جایزه به بعضی از برندگان به صورت آنلاین و مجازی انجام گردد و بعضی هم در صورت امکان به سوئد سفر نمایند.

این در حالی است که پیشتر بعضی از رسانه ها از لغو کامل مراسم اعطای جایزه صلح نوبل سال جاری خبر داده بودند.

هایکنستن در بیانیه ای که در این رابطه منتشر کرد همچنین گفت: سال جاری به دلیل پاندمی ویروس کرونا شرایط خاص و ویژه ای حکم فرما شده است. هفته نوبل به دلیل بیماری کووید 19 مانند گذشته برگزار نمی گردد و در این شرایط همه باید با فداکاری کوشش کنیم تا بتوانیم با شرایط جدید سازگار شویم. در عین حال این موضوع باعث نمی گردد که نسبت به برندگان و تحقیقات و اکتشافات آنها بی توجه بود. ما به برندگان جوایز و آثار آن ها توجه متفاوتی خواهیم کرد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14067

به "کرونا نوبل را هم لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا نوبل را هم لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید