کرک شتر در جهت صادرات قرار گرفت

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:از دیرباز در شهرستان نائین از کرک شتر در عبابافی استفاده می شد که امروزه ارزش صادراتی پیدا کرده است.

کرک شتر در جهت صادرات قرار گرفت

به گزارش از،احمدرضا اسماعیلی مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه پرورش شتر در شهرستان های کویری استان اصفهان رونق یافته است، گفت: جمعیت شتر در استان اصفهان 10 هزار نفر است و بیشتر در شهرستان های خوروبیابانک، اردستان، نائین، آران و بیدگل و نطنز پرورش می شود.

او اضافه کرد: شتر با توجه به ویژگی تعلیف و سازگاری با مراتع کویری می تواند در رونق اقتصادی آن مناطق مؤثر واقع شود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه محصولات شتر شامل شیر، گوشت قرمز و کرک است، شرح داد: میزان تولید سالیانه شیر شتر در استان اصفهان یک هزار و 100 تن است و 700 تن گوشت قرمز و 16 تن هم کرک از این حیوان تولید می شود.

او با اشاره به اینکه کرک شتر در راستا صادرات قرار گرفته است، گفت: از دیرباز در شهرستان نائین از کرک شتر در عبابافی استفاده می شد که امروزه ارزش صادراتی پیدا کرده است.

اسماعیلی محصولات شتر را ارگانیک دانست و اضافه کرد: با توجه به آنکه در مراتع حاشیه کویر از کود شیمیایی استفاده نمی شود، چنانچه خوراک شتر از این منابع طبیعی باشد محصول شیر و گوشت شتر ارگانیک خواهد بود.

او ارزش غذایی شیر شتر را سه برابر شیر گاو بیان نمود و گفت: مهمترین ویتامین شیر شتر، آهن است و به علت کمبود کلسترول و لاکتوز در درمان آسم توصیه می شود.

منبع:مهر

م

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12528

به "کرک شتر در جهت صادرات قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرک شتر در جهت صادرات قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید