یاری های کشورهای عربی به لبنان

به گزارش مجله آزمون اول، کشورهای عربی از ارسال یاری های پزشکی و غیر پزشکی به لبنان در پی انفجار بیروت و خسارات ناشی از آن خبر دادند.

یاری های کشورهای عربی به لبنان

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، دولت امارات به دستور محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، نائب رئیس امارات و نخست وزیر این کشور یک هواپیما حامل 30 تن تجهیزات پزشکی و دارو به لبنان ارسال کرد.

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح هم دستور داد یاری های انسانی فوری به آسیب دیدگان حادثه انفجار ارسال گردد.

هلال احمر امارات هم قرار است یک هواپیمای حامل یاری های انسانی برای آسیب دیدگان بیروت بفرستد.

در مصر نیز اسامه هیکل، وزیر مشاور در امور رسانه بیان کرد، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری کشور دستور ارسال یاری های پزشکی فوری به مردم لبنان را صادر نموده و دو هواپیما در حال بارگیری یاری های پزشکی برای پرواز فوری به بیروت هستند. همچنین یک کریدور هوایی برای امدادرسانی ایجاد می گردد.

احمد الطیب، رئیس دانشگاه الازهر مصر هم دستور ارسال یک کاروان پزشکی و امداد رسانی فوری به لبنان را داد. محمد المحرصاوی، رئیس دانشگاه الازهر ریاست این کاروان را برعهده دارد و جمعی از اساتید دانشگاه در تخصص های مختلف همراه وی هستند.

قیس سعید، رئیس جمهوری تونس هم دستور داد هر چه سریعتر دو فروند هواپیمای نظامی حامل یاری های پزشکی، دارو و غذا در حمایت از ملت لبنان و آسیب دیدگان حادثه انفجار ارسال گردد.

وی دستور داد، 100 تن از زخمی های این حادثه در بیمارستان های تونس معالجه شوند.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر نیز دستورات ارسال یاری ها به لبنان را صادر کرد و چهار فروند هواپیما حامل کادر پزشکی، پزشکان جراح، تجهیزات پزشکی، دارو و غذا، چادر و سایر لوازم مورد احتیاج به لبنان ارسال می گردد.

همچنین دولت الجزایر یک کشتی حامل تجهیزات ساخت و ساز برای یاری به بازسازی و بازسازی به بیروت می فرستد.

هلال احمر کویت هم از احداث یک کریدور هوایی برای یاری به لبنان و ارسال تجهیزات پزشکی، خودرو اورژانس و سایر تجهیزات مورد احتیاج صلیب سرخ لبنان اطلاع داد.

هیئت عراق هم به ریاست وزیر نفت این کشور در ملاقات با حسان دیاب، نخست وزیر لبنان بیان کرد، عراق برای یاری، سوخت و آرد به بیروت ارسال می نماید.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14784

به "یاری های کشورهای عربی به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های کشورهای عربی به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید