گروسی: ایران در دو سال اخیر توانمندی های هسته ای خود را تقویت نموده است

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ایران پس از شروع فرایند تعدیل تعهدات هسته ای خود در واکنش به خروج آمریکا از برجام، ذخایر مواد هسته ای خود را به شدت افزایش داده و توانمندی های هسته ای خود را تقویت نموده است.

گروسی: ایران در دو سال اخیر توانمندی های هسته ای خود را تقویت نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه در نشست مشترک سه کمیته مجلس اروپا که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید، گفت که ایران طی دو سال اخیر توانمندی های هسته ای خود را تقویت و مقادیر قابل توجهی مواد هسته ای ذخیره نموده است.

رافائل گروسی در مورد اینکه ایران اصرار دارد که آمریکا گام اول را برای احیای برجام بردارد، گفت: من فکر می کنم که هر دو طرف به یک اندازه مسئولیت دارند.

وی در رابطه با تعدیل تعهدات هسته ای ایران در پاسخ به خروج آمریکا از برجام -که بیش از یک سال پس از اقدام آمریکایی ها شروع شد- گفت: طی دو سال اخیر ایران میزان زیادی مواد هسته ای ذخیره نموده، ظرفیت های جدید فراهم ساخته و با استفاده از این فرصت، توانمندی های خود را در تقویت نموده است.

گروسی اضافه نمود: حتی اگر یک چوب جادویی یا دست خدا داشته باشید و بگویید که همین فردا [به برجام] بازمی گشت، باز هم کارهای زیادی هست که باید انجام گردد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: من در راستای نقش بی طرف آژانس، با هر دو طرف [ایران و آمریکا] صحبت نموده ام. فکر می کنم که بازگشت آمریکا به برجام امکان پذیر است.

وی ادامه داد: آنها می خواهند به برجام بازگردند. البته همچنان مسائلی وجود دارند که باید روشن شوند. این کار [بازگشت آمریکا به برجام] غیرممکن نیست؛ سخت است اما غیرممکن نیست.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد محدودتر شدن بازرسی های آژانس در ایران و توافق اخیر با تهران شرح داد: مسلماً بازرسی ها محدودتر شده است، اما همچنان به ما امکان می دهد که سوابق فعالیت های اساسی [در تأسیسات هسته ای ایران] را داشته باشیم. دسترسی هایی که ایران به ما داده است، مشابه دسترسی های کاملی که ما قبلاً داشتیم، نیست.

.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22992

به "گروسی: ایران در دو سال اخیر توانمندی های هسته ای خود را تقویت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: ایران در دو سال اخیر توانمندی های هسته ای خود را تقویت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید