4 اولویت اصلی دولت در ماه های پایانی اش

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران- حسن روحانی رئیس جمهوری روز گذشته 4 اولویت دولت در 4 ماه باقی مانده آینده را خاطرنشان کرد؛ بنابر آنچه حسن روحانی دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت، مقابله با ویروس کرونا، شکست تحریم ها، بهبود معیشت مردم و تکمیل طرح های مهم مالی چهار اولویت دولت در چهار ماه باقی مانده است. به گزارش ایرنا روحانی روزشنبه در جلسه ستاد با ابراز تاسف از اینکه در دو استان موج چهارم شروع شده است، تاکید نمود: در بعضی استان های دیگر هم اگر مراعات نکنیم، ممکن است وارد این موج شویم.

4 اولویت اصلی دولت در ماه های پایانی اش

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای اقتصاد، روحانی با بیان اینکه در ایران دو حادثه بی نظیر در این سال ها داشته ایم، اظهار کرد: یک حادثه، پاندمی کرونا بود که همه کشورها را گرفتار کرد و ما هم مبتلا شدیم ولی در کنار آن، جنگ و تروریسم مالی را داشتیم که بی نظیر بوده است. سه سال جنگ مالی در 100 سال اخیر بی نظیر بوده است. سه سال جنگ مالی مدام را هیچ وقت نداشتیم و در دنیا هم کمتر رخ داده است.

او با اشاره به دوران باقی مانده از مسوولیت دولت دوازدهم ابراز کرد: چهار ماه از دوران مسوولیت دولت باقی مانده است و همچنان یکی از اولویت های ما مقابله با این بیماری و ویروس است. با همه توان کوشش می کنیم آن را مهار و کنترل کنیم. با واکسن هایی که امروز برنامه ریزی شده است، حتما شرایط نسبتا قابل قبولی خواهیم داشت.

رئیس دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه اگر واکسن ها در اواخر بهار و اول تابستان به دست ما برسد و واکسیناسیون انجام گردد، شرایط ما بهتر می گردد، بیان نمود: یکی از تبعات این ویروس این بود که سبک زندگی را برای ما به ارمغان آورد و ما ناچاریم که این سبک زندگی را مراعات کنیم و این ویروس این سبک زندگی را برای جامعه، مراکز عبادی، ملی، آموزش، فرهنگ، بازار و کسب و کارمان تحمیل نموده است. اگر این سبک که ویروس به ما تحمیل نموده را رها کنیم، حتما ضرر می کنیم و تا زمانی که مشکل این بیماری برای ما وجود دارد چاره ای جز رعایت پروتکل ها نداریم.

رئیس جمهوری توضیح داد: اکنون در بعضی از بیمارستان هایی که مردم مراجعه می نمایند یک نفر نیست، همه خانواده یعنی پدر، مادر، برادر، نوه، عروس و داماد و همه با هم مراجعه می نمایند و این نشان می دهد که این ویروس خطرناکی است. این ویروس دارویی ندارد، خود این ویروس هم که از بین نرفته و ایستادگی می نماید بنابراین تنها راه این است که ما توانمند شویم یعنی بتوانیم جامعه را در برابر این ویروس قوی تر و توانمندتر کنیم و راه دیگری نداریم.

روحانی یکی از بهترین راه های توانمندسازی جامعه را واکسن عنوان نمود و گفت: واکسن می تواند بدن ما را آماده و توانمند کند و امروز ورود و خرید واکسن به عنوان اولویت مورد توجه همه دستگاه های مسوول است و همه این را دنبال می نمایند و دولت هم این را دنبال خواهد نمود.

رئیس جمهوری اضافه کرد: مردم عزیز ما بدانند با کمترین علامت باید هم رابطه را با دوستان و اقوام را قطع نمایند و هم باید به پزشک مراجعه نمایند. ممکن است این علائم به صورت درد بدن یا علائم تنفسی یا علائم گوارشی یا حس بویایی یا چشایی بروز کند یا علائم مختلف دیگری داشته باشد.

روحانی ادامه داد: ما باید مرتب به مردم آموزش بدهیم و همه این علائم را برای آنها تکرار کنیم. مردم به محض اینکه به هر یک از این علامت ها مبتلا شدند، تصور ننمایند خستگی و کوفتگی یا سرماخوردگی عادی است و این را مهم بدانند و به پزشک مراجعه نمایند و برای اینکه دیگران آلوده و گرفتار نشوند، مراقبت نمایند.

او در ادامه مساله تجمعات و دورهمی را به عنوان یک خطر تلقی کرد و گفت: این بیماری همچنان ادامه دارد و ویروس جهش یافته آن در جامعه شایع شده است بنابراین در تجمعات و دورهمی ها به خصوص در فضاهای بسته باید کاملا مراقب باشیم.

موج و خطر جدید

روحانی با تاکید بر اینکه تعهد و مسوولیت پذیری که ملت در طول این ماه ها اجرا نموده اند باید دقیق تر ادامه پیدا کند، اضافه کرد: آمار می گوید مراعات دستورالعمل های بهداشتی کاهش پیدا نموده است. هر زمانی که دستورالعمل ها کاهش پیدا کند یعنی موج و خطر جدید. رئیس جمهور تاکید نمود: مردم نسبت به سالمندان و بیماری های زمینه ای باید کاملا مراقبت نمایند، چرا که آنها بیشتر در معرض خطر هستند.

باید با متخلفان برخورد قاطع گردد

روحانی در ادامه به مباحث جلسه ستاد ملی اشاره نمود و گفت: در این جلسه تاکید شد کسانی که تست آنها مثبت است باید با همه توان مراقبت گردد که از قرنطینه خارج نشوند چراکه این خارج شدن تخلف عظیم و حتی جرم است که باید با آن برخورد شدید گردد.

رئیس دولت دوازدهم اضافه کرد: کسانی که سوار قطار، هواپیما یا اتوبوس می شوند چک می شوند و در صورتی که کسی مبتلا باشد از ورود آن فرد ممانعت می نمایند اما کسانی که با وسیله شخصی سفر می نمایند ممکن است مراعات ننمایند، بنابراین آنهایی که علامت بیماری شان مثبت می گردد باید مراقبت کنیم که از قرنطینه خارج نشوند و اگر تخلف کردند قاطع با آن برخورد کنیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه در دستورالعمل های ستاد ملی هیچ دوگانگی وجود ندارد، گفت: دستورالعمل ها برای همه کشورها یکی است اینکه بگوییم دستورالعملی برای یک کشور است برای کشور دیگر نیست نه این گونه نیست. درحال حاضر برای 40 کشور دستورالعمل های ویژه داریم و اجرا می کنیم. کسی که از سفر می آید دستورالعمل ها برای آنها اجرا می گردد، بر همین اساس هلال احمر و وزارت بهداشت و نیروهای کمکی در مرزها مستقر هستند و مراقبت می نمایند که کسانی که وارد می شوند، مبتلا نباشند.

شرایط برگزاری مراسم در ماه رمضان

روحانی در ادامه به مساله ماه مبارک رمضان و برنامه های آن اشاره نمود و گفت: در مناطقی که آبی و زرد است مراسم مذهبی با اجرای دقیق همه پروتکل های بهداشتی آزاد است و مناطقی که نارنجی و قرمز است ممنوع است. البته برای شب های قدر هنوز فرصت هست و ممکن است تصمیم خاصی برای شب های قدر بگیریم اما فعلا مراکز عبادی به این صورتی که اعلام شد خواهد بود، امیدواریم روزهای آینده روزهای سختی پیش روی مردم نباشد.

رئیس جمهور همچنین از کادر درمان که 14 ماه در رنج و زحمت هستند، همه استانداران، فرمانداران و بخشداران، مسوولان، نیروهای مسلح و انتظامی و همه کسانی که در این امر بسیار مهم به طور منظم و مدام کوشش کردند و می نمایند قدردانی کرد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23983

به "4 اولویت اصلی دولت در ماه های پایانی اش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 اولویت اصلی دولت در ماه های پایانی اش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید