آشنایی با کانسپت دی اس Aero Sport Lounge ؛ برداشت فرانسوی ها از شاسی بلندهای آینده

به گزارش مجله آزمون اول، شرکت دی اس (DS) که زیرمجموعه لوکس ساز گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به شمار می رود، در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو از یک مفهومی جذاب و هیجان انگیز رونمایی کرد. این مفهومی Aero Sport Lounge نامگذاری شده و در کلاس شاسی بلندهای کوپه قرار می گیرد.

آشنایی با کانسپت دی اس Aero Sport Lounge ؛ برداشت فرانسوی ها از شاسی بلندهای آینده

جدیدترین کانسپت فرانسوی ها نه تنها طراحی ایرودینامیک و پویایی دارد، بلکه با ابعاد بزرگ و طول 5 متری خود کاملا جلب توجه می نماید. در نگاه نخست به دی اس Aero Sport Lounge شاید فکر کنید که با محصولی از لکسس طرف هستید، چرا که بدنه این مفهومی پر زرق و برق بوده و طراحی به اصطلاح شلوغی دارد. در نمای جلو خبری از جلوپنجره رایج نبوده و نمایشگر دیجیتال جای فضای مشبک را گرفته است. در قسمت میانی این نمایشگر لوگوی دی اس دیده می گردد؛ چراغ های اصلی هم از تکنولوژی ماتریکس LED سود برده و به دلیل قاب کشیده و زاویه دار خود نقشی پررنگ در خشن نشان دادن خودرو ایفا می نمایند.

در نمای جانبی، رینگ های 23 اینچی، سقف شیب دار، بهره گیری از دوربین به جای آینه های معمولی، نبود دستگیره روی درها و حجم پردازی اغراق آمیز قسمت انتهایی جزو ویژگی های شاخص هستند. در نمای عقب هم می توان به مواردی مثل چراغ های بزرگ با گرافیک جذاب، تو رفتگی زیاد بالای سپر و شیشه کوچک اشاره کرد.

در رابطه با فضای داخلی دی اس به انتشار چند طرح دیجیتال بسنده نموده؛ در بیانیه مربوطه این شرکت از عبارت بازفراوری کابین و ساخت ماشینی به منظور مسافرت برای توصیف فضای داخلی استفاده نموده است. دی اس افزوده دوربین های جانبی به نمایشگرهای اختصاصی متصل بوده و برای هر سرنشین یک نمایشگر مجزا در نظر گرفته شده است. همچنین نمایشگر سیستم اینفوتینمنت هم با دکمه های لمسی کنترل می گردد.

احتمالا از نوع جلوپنجره حدس زده اید که شاسی بلند کانسپت دی اس Aero Sport Lounge از پیشرانه ای تمام الکتریکی سود می برد. این پیشرانه دارای تنها یک موتور الکتریکی است، اما با وجود آن توانایی فراوری 671 اسب بخار قدرت را دارد. با تکیه بر چنین نیروگاه قدرتمندی، مفهومی تنومند دی اس قادر است در عرض 2.8 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت برساند.

موتور Aero Sport Lounge که از موتور خودروی فرمول E دی اس TECHEETAH اشتقاق پیدا نموده، توسط باتری 110 کیلووات ساعتی تغذیه می گردد. به گفته سازنده، این باتری انرژی لازم برای پیمایش 650 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره سازی می نماید.

بر اساس برنامه ریزی ها مفهومی دی اس Aero Sport Lounge همراه با سدان جدید دی اس 9 سوم مارس (13 اسفند) در نمایشگاه ژنو رسما پرده برداری خواهد شد. اگر چه این مفهومی به فراوری انبوه نخواهد رسید، اما زبان طراحی و تکنولوژی های موجود در آن، با محصولات آینده برند دی اس به خیابان راه پیدا خواهند کرد.

منبع: motor1

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7194

به "آشنایی با کانسپت دی اس Aero Sport Lounge ؛ برداشت فرانسوی ها از شاسی بلندهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کانسپت دی اس Aero Sport Lounge ؛ برداشت فرانسوی ها از شاسی بلندهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید