خبرنگاران ضدعفونی کردن فضای داخلی مساجد قم آغاز شد

به گزارش مجله آزمون اول، قم - خبرنگاران - مدیر ستاد اقامه نماز قم با تاکید بر آغاز فرایند ضدعفونی کردن مساجد قم در روزهای اخیر گفت: دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم موظف شده اند تا برای ضدعفونی کردن فضای داخلی و وسائل موجود در مساجد نهایت همکاری را داشته باشند.

خبرنگاران ضدعفونی کردن فضای داخلی مساجد قم آغاز شد

محمد خامه یار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه در مساجد قم، ادامه داد: یک هزار و 200 مسجد در این استان وجود دارد که ضدعفونی کردن این اماکن مقدس تنها از عهده نهادهای دولتی ممکن نیست و باید تمام جوانان، هیات امنای و فعالان مساجد در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وی گفت: ضمن تاکید بر ضرورت اقامه نماز و دعا در مساجد استان و جلوگیری از تعطیلی این اعمال عبادی و معنوی، از افراد مسن و کسانی که مشکل تنفسی دارند، درخواست داریم تا تردد خود را به مساجد محدود کنند.

مدیرستاد اقامه نماز قم، ادامه داد: بازرسی ها نسبت به شرایط بهداشتی مساجد استان در روزهای اخیر تشدید شده است ضمن اینکه با هماهنگی های انجام شده ضدعفونی کردن مساجد هزینه ای برای مساجد تحمیل نمی کند.

وی با بیان اینکه ضمن توجه به رعایت مسائل بهداشتی، توسل به اهل بیت(ع) و توجه به معنویات در این شرایط لازم است گفت: قرائت زیارت عاشورا، حدیث شریف کسا و دعای توسل برای دفع بلا و گرفتاری پس از نماز عشا در مسجد مقدس جمکران و مساجد استان قرائت می شود.

خامه یار تاکید کرد: ائمه جماعات مساجد استان پیرامون روش های مقابله با ویروس کرونا توجیه شده اند تا از ظرفیت آنها برای آموزش به مردم برای پیش گیری از ابتلا به این بیماری استفاده شود.

مدیرستاد اقامه نماز قم گفت: بلاهای بسیاری با نفس های گرم مومنان و علمای اسلام برطرف شده است و اطمینان خاطر داریم که به وسیله دعا و نفوس گرم مومنان این مشکل نیز از جامعه دفع شود.

وی، گفت: مساجد و اماکن مقدس قم نقش مشخص کننده ای در راستای آرامش جامعه دارند و باید از این بستر برای آرامش و آموزش افراد استفاده کرد.

مدیرستاد اقامه نماز قم، با تاکید بر اینکه بر طبق فرموده مراجع عظا تقلید، رعایت توصیه های بهداشتی مسئولان امر بر همه لازم است، افزود: ضمن تاکید بر توجه مساجد به مسائل بهداشتی، مساجد استان به روی مردم خداجوی قم باز است و مناسک عبادی در آن برگزار می شود.

هم زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه های پزشکی از جمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده اند.

بر اساس مصوبه شورای تامین استان قم مورخ پنجم اسفندماه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و برنامه های فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) متوقف و دور ضریح مطهر نرده های حائل قرار داده شد.

همچنین فعالیت سینماهای قم و برنامه های هنری و سینمایی و همچنین دانشگاه های قم تا 9 اسفند متوقف شده است./

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6980

به "خبرنگاران ضدعفونی کردن فضای داخلی مساجد قم آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضدعفونی کردن فضای داخلی مساجد قم آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید