راست گفتار: تناسبی بین خودم و سینمای ایران نمی بینم!

به گزارش وبلاگ دشت آبادی، کاظم راست گفتار تهیه کننده و کارگردان سینما ضمن اشاره به شرایط فراوری فیلم جدیدش با عنوان مسافر اعلام کرد که تناسبی بین خودش و سینمای ایران نمی بیند.

راست گفتار: تناسبی بین خودم و سینمای ایران نمی بینم!

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ دشت آبادی، کاظم راست گفتار تهیه نماینده و کارگردان سینما که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی مسافر را دریافت نموده است درباره این فیلم گفت: مسافر در ژانر اکشن ساخته می گردد البته در خبر های ارسالی سازمان سینمایی، نام نویسنده این اثر به اشتباه شفیع آقامحمدیان درج شده در حالی که هستی سرمستی و محمود احجهان فیلمنامه مسافر را نوشته اند. با توجه به اینکه فیلمنامه ها به صورت سیستمی ثبت می شوند، این اشتباه اتفاق افتاده است.

وی اضافه نمود: ساختن فیلم در حوزه اکشن کار بسیار سختی است و فیلمسازان ایرانی عادت نموده اند که آثارشان را در یک آپارتمان اجاره ای یا ویلای اجاره ای در شمال کشور بسازند و فضای فیلم ها از این 2 حالت خارج نمی گردد. من اساساً تناسبی بین خودم و سینمای ایران نمی بینم. اگر توجه نموده باشید هر برگ از آن چند فیلم قبلی من حکمی دارد. برای مثال هیچکس نمی تواند چک را در کنار نقاب و نقاب را در کنار آشوب بگذارد.

این کارگردان سینما ادامه داد: فیلمسازان دیگر معمولاً یک سبک کاری دارند و اگر 300 فیلم هم بسازند، همان یک سبک را دنبال می نمایند. ولی من ترجیح می دهم در ژانر های مختلف کار کنم و یاد بگیرم، چون هنوز هم خودم را دانشجوی سینما می دانم و علاقه مندم که چیز های جدید را تجربه کنم. نباید به سینما صرفاً به عنوان یک شغل نگاه کنیم بلکه باید جهان ها و شرایط جدید را تجربه کنیم، چون عملاً هر فیلم یک زندگی است. برای مثال من یک دوره 2 ساله در فضای فیلم نقاب با مضمون خیانت و یک دوره 2 ساله در فضای فیلم چک با مضمون اجتماعی بودم، بعدش هم به سراغ آشوب رفتم که قصه ای تاریخی داشت. هر کدام از فیلم هایم با دیگری جهانی متفاوتی دارد.

راست گفتار اعلام کرد: امیدوارم هرچه زودتر شرایط ساخت مسافر فراهم گردد. این روز ها برای ساخت فیلم باید مجموعه ای از شرایط پیش بیاید، ولی مهم ترینش کندی کاری است که کرونا در فرایند فعالیت افراد ایجاد نموده است از سوی دیگر فیلمی مانند مسافر نیازمند پیش فراوری طولانی است حتی خیلی از لوکیشن های آن باید ساخته گردد. بخشی دیگر از ماجرا تورم وحشتناک و گران شدن همه چیز است که جریان فراوری را غیرمنطقی می نماید. در حال حاضر ساخت فیلمی مانند مسافر چیزی حدود 8 میلیارد تومان می طلبد و حداقل باید 30 میلیارد تومان بفروشد تا هزینه اولیه خود را برگرداند، اما در این شرایط کرونایی پرفروش ترین فیلم هایمان مخاطبان 40 هزارتایی را تجربه می نمایند!

این کارگردان در سرانجام با اشاره به اینکه مسئله ای برای تأمین سرمایه مسافر ندارد تأکید کرد: قبل از اینکه بخواهیم پروانه ساخت بگیریم باید مسایل اقتصادی فیلم را برطرف کنیم از همین رو به نظرم کسانی که بعد از پروانه ساخت به دنبال سرمایه گذار می گردند حرفه ای نیستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راست گفتار: تناسبی بین خودم و سینمای ایران نمی بینم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راست گفتار: تناسبی بین خودم و سینمای ایران نمی بینم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید