شهریاری: در دسترس بودن داروهای کرونایی صحت دارد ، مردم باید نکات بهداشتی را رعایت نمایند

به گزارش مجله آزمون اول، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کادر درمان کشور تاکید می نمایند که در دسترس عموم هست شاید گزارش هایی بیاید که چند بیمارستان دسترسی ندارد که باید به آن رسیدگی گردد ولی فرض بر درست بودن سخنان کادر درمان است.

شهریاری: در دسترس بودن داروهای کرونایی صحت دارد ، مردم باید نکات بهداشتی را رعایت نمایند

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره درست بودن ادعای ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درباره در دسترس بودن داروهای کرونا، گفت: اگر وزارت بهداشت و درمان این موضوع را بیان نموده درست است.

وی ادامه داد: دکتر شانه ساز دیروز هم اظهار داشت داروهایی که در سطح دنیا برای بیماران کرونایی استفاده می شود را در داخل فراوری نموده و داریم ضمناً این مورد را باید بدانیم که هنوز داروی قطعی برای بیماری کرونا در دنیا نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کادر درمان کشور تاکید می نمایند که در دسترس عموم هست، شاید گزارش هایی بیاید که چند بیمارستان دسترسی ندارد که باید به آن رسیدگی شود ولی فرض بر درست بودن سخنان کادر درمان است.

شهریاری با اشاره به عادی شدن کشور که موجب به اوج رسیدن بیماری کرونا می شود. توضیح داد: به یاری الهی که این اتفاق نمی افتد ولی باید بدانیم که خطر وجود دارد وقتی که مشاغل بازگشایی می شوند و ترددها به حالت عادی بر می شود این نگرانی ایجاد می شود ولی باید دعا کرد که اتفاق خطرناکی رخ ندهد.

وی اضافه نمود: متاسفانه در سطح شهرها مشاهده می کنیم که شلوغی حاکم هست که اگر مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت ننمایند باز کشور دچار مشکل خواهد شد و شاید دوباره کشور به سمت قرنطینه و اوج بیماری برود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مردم فکر ننمایند که بیماری تمام شده است؛ متاسفانه در سطح شهر تهران مردم توجهی به نکات بهداشتی ندارند و اگر به آمارها دقت شود تهران هنوز به آمار کاهشی نرسیده است.

شهریاری اظهار داشت: اگر مردم نخواهند رعایت نمایند در موج بعدی بیماری کادر پزشکی به مشکل خواهد خورد زیرا در این دو و سه ماهی که کشور درگیر کرونا بوده است کادر درمان فرسوده شده است و شاید سخت بشود این بیماری را کنترل کرد.

این نماینده مجلس در انتها گفت: باز درخواست داریم مردم به توصیه ها دقت نمایند و با رعایت بهداشت هم به خود و هم به کشور یاری نمایند زیرا هزینه درمان یک بیمار کرونایی برای دولت زیاد است اما این را نباید فراموش کرد که ایران از لحاظ تجهیزات پزشکی چیزی کم ندارد.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10515

به "شهریاری: در دسترس بودن داروهای کرونایی صحت دارد ، مردم باید نکات بهداشتی را رعایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریاری: در دسترس بودن داروهای کرونایی صحت دارد ، مردم باید نکات بهداشتی را رعایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید