انگلیس تجهیزات نظارتی ساخت چین را ممنوع می نماید

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس چین را بزرگترین چالش دنیا برای امنیت و دستیابی به ثروت می داند از همین رو سال گذشته دولت این کشور به وزارتخانه های مختلف ابلاغ نموده بود نصب دوربین های نظارتی چینی را در ساختمان های حساس متوقف نمایند.

انگلیس تجهیزات نظارتی ساخت چین را ممنوع می نماید

دولت در بیانیه ای که نشان دهنده سختگیرانه تر شدن قوانین است، نوشت: ما بعلاوه تعهد می کنیم تا زمانبندی مربوط به حذف تجهیزات نظارتی فراوری شده به وسیله شرکت های تحت نظارت قانون اطلاعات ملی چین را از اماکن حساس دولت مرکزی منتشر کنیم. با پایبندی به این زمانبندی ما اطمینان و ضرورت درباره طرح های حذف تجهیزات را نشان می دهیم.

البته در بیانیه مذکور به نام شرکت خاصی اشاره نشده است.

قانونگذاران انگلیسی پیش از این خواستار ممنوعیت فروش و استفاده از دوربین های نظارتی ساخت شرکت های Hikvision و Dahua شدند. نگرانی های زیادی درباره حفظ حریم خصوصی محصولات این 2 شرکت و ارتباط محصولات آنها با نقض قوانین حقوق بشر در چین وجود دارد.

Hikvisionدر بیانیه ای ایمیلی نوشته است: ما معتقدیم اقدام احتمالی دولت انگلیس گامی در جهت افزایش تنش های ژئوپلتیکی است که در حوزه ممنوعیت های فناوری ایجاد شده است و هیچ ارتباطی به امنیت محصولات شرکت Hikvision ندارد.

این درحالی است که انگلیس نصب تیک تاک در موبایل های دولتی را از مارس 2023 میلادی ممنوع نموده است. از سوی دیگر از 2020 میلادی نصب تجهیزات5G یک شرکت چینی در شبکه های اینترنت موبایل منع شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 41900

به "انگلیس تجهیزات نظارتی ساخت چین را ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس تجهیزات نظارتی ساخت چین را ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید