خبرنگاران افزایش 44 درصدی بودجه دانشگاهها در لایحه بودجه 1400

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- حسن میرزابزرگ رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش 44 درصدی بودجه دانشگاه ها در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: همچنین بودجه پارک های علم و فناوری 34 درصد و بودجه پژوهشگاه 27 درصد افزایش خواهد یافت.

خبرنگاران افزایش 44 درصدی بودجه دانشگاهها در لایحه بودجه 1400

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش بامداد دوشنبه خبرنگار خبرنگاران، میرزابزرگ درخصوص دورنمای بودجه سال 1400 آموزش عالی، تحقیقات و فناوری کشور اضافه نمود: خوشبختانه ما دستاورد مناسبی در مورد لایحه بودجه سال آینده داشتیم و با توجه به اینکه نگاه مثبتی به امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری وجود دارد، تصمیم گرفته شد این بخش تقویت مناسبی شود.

او گفت: در سال آینده بودجه دانشگاه ها نسبت به سالجاری بیش از 44 درصد افزایش یافته است. این موضوع سبب خواهد شد قدرت مانور دانشگاه ها پس از پرداخت حقوق اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی بالا برود تا بتوانند به فعالیت های پژوهشی خودشان هم بپردازند.

وی اضافه نمود: در سال 1399 با توجه به افزایش هزینه ها در تنگنا قرار داشتیم اما با بودجه سال 1400 این تنگنا برداشته شده و شرایط بسیار مناسب تری در بخش خارج از حقوق یعنی بعد از اینکه حقوق را پرداخت کنیم در دانشگاه ها خواهیم داشت.

میرزا بزرگ ادامه داد: پژوهشگاه ها و پارک های علم و فن آوری نیز با توجه به موضوع کرونا و تولید سایر ملزومات کووید 19 بسیار فعال بودند.

او گفت: امسال تصمیم گرفته شد که اعتبارات پژوهشگاه ها و پارک ها تقویت شود.

وی اضافه نمود: بودجه پارک ها برای سال 1400 نسبت به سالجاری 34 درصد و حدود 27 درصد بودجه پژوهشگاه ها افزایش یافته است.

میرزابزرگ تاکید کرد: با توجه به اینکه شرایط پژوهشگاه ها و پارک ها کمی متفاوت از دانشگاه ها است، این افزایش می تواند تاثیری زیادی در فعالیت های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه پارک ها و پژوهشگاه ها داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19599

به "خبرنگاران افزایش 44 درصدی بودجه دانشگاهها در لایحه بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 44 درصدی بودجه دانشگاهها در لایحه بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید