سیل باعث کاهش 40 درصدی مسافران نوروزی در گلستان شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم کریمی چهارشنبه در بازدید از مجتمع زیارتی گردشگری خالد نبی اظهار کرد:طبق برآوردهای اولیه سیل حدود 200 میلیارد تومان به بخش های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری گلستان خسارت وارد نموده است.

سیل باعث کاهش 40 درصدی مسافران نوروزی در گلستان شد

وی اضافه کرد: 38 میلیارد تومان از این خسارت مربوط به بخش میراث فرهنگی، 36 میلیارد تومان در حوزه گردشگری و 126 میلیارد تومان به بخش های متنوع صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: سال جاری پیش بینی دو برابر شدن ورود گردشگر در ایام نوروز به استان را داشتیم که به دلیل وقوع سیل نه تنها این پیش بینی تاکنون محقق نشده است بلکه شاهد کاهش 40 درصدی حضور مسافران و گردشگران نوروزی در استان هستیم.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود 11 میلیون گردشگر و مسافر از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان بازدید نموده بودند که از این تعداد بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در این استان اقامت داشتند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تغییر شرایط آب و هوایی در نیمه دوم تعطیلات نوروزی، شاهد حضور و اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در استان باشیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 949

به "سیل باعث کاهش 40 درصدی مسافران نوروزی در گلستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل باعث کاهش 40 درصدی مسافران نوروزی در گلستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید