محاکمه ترامپ در سنا احتمالاً هفته آینده شروع می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه طرح استیضاح رئیس جمهور پیشین این کشور را به مجلس سنا تحویل خواهد داد.

محاکمه ترامپ در سنا احتمالاً هفته آینده شروع می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چاک شومر، رهبر دموکرات های مجلس سنا امروز (آدینه سوم بهمن/ 22 ژانویه) اظهار داشت طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا دوشنبه تحویل این مجلس خواهد شد.

رسانه های آمریکا گزارش داده اند فرایند محاکمه ترامپ در این مجلس به دلیل نقش آفرینی او در حمله مرگبار معترضان به کنگره ممکن است از هفته آینده شروع گردد.

نماینده های جمهوری خواه مجلس سنا خواستار به تأخیر افتادن فرایند رسیدگی به این پفراینده شده بودند.

شومر روز آدینه گفت که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان بند های استیضاح را دوشنبه تحویل مجلس سنا خواهد نمود.

بی بی سی گزارش داده چنانچه دموکرات ها تغییری در قواعد رأی گیری ایجاد ننمایند این به معنای آن خواهد بود که محاکمه ترامپ روز سه شنبه شروع خواهد شد.

شومر در صحن مجلس سنا گفت: سنا اقدام به برگزاری محاکمه استیضاح دونالد ترامپ خواهد نمود. این به منزله یک محاکمه کامل خواهد بود.

نانسی پلوسی روز گذشته (پنجشنبه) با درخواست بعضی قانونگذاران جمهوری خواه برای صرفنظر از پیشبرد طرح استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا مخالفت کرد.

بعضی از نمایندگان جمهوری خواه در روز های گذشته گفته اند پیشبرد طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا تفرقه ها در آمریکا را بیشتر خواهد نمود.

پلوسی گفت: واقعیت این است که رئیس جمهور ایالات متحده مرتکب جرم تحریک به شورش شد.

وی در ادامه گفت: فکر نمی کنم اینکه بگوییم بیایید این را فراموش نموده و پیش برویم، چندان وحدت آفرین باشد. وحدت اینطوری ایجاد نمی گردد.

نانسی پلوسی در ادامه توضیح داد نباید از اقدامات ترامپ به خاطر اینکه اکنون از قدرت کنار رفته چشم پوشی کرد.

او تأکید کرد: نمی گردد به رئیس جمهور گفت در ماه های آخر دولت هر کاری دلت می خواهد انجام بده و تو به خاطر اینکه مردم فکر می نمایند همه چیز باید با خوشی به سرانجام برسد مجوز خروج از زندان خواهی داشت.

پلوسی گفت کسانی که به نام وحدت از دموکرات ها می خواهند کوشش ها برای محکوم کردن ترامپ را متوقف نمایند فراموش نموده اند که روز 6 ژانویه اینجا آدم کشته شد.

کنگره آمریکا حدود دو هفته پیش در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت آمیز برگزار نمایند.

اما حامیان ترامپ به سمت کنگره هجوم بردند و بعد از درگیر شدن با نیرو های امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده ها نفر هم زخمی شدند.

به همین دلیل، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد 25 دی ماه با 232 رأی موافق و 197 رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ 244 ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس جمهور را تصویب می نماید.

سرعت پیشبرد این رأی گیری و حمایت جمهوری خواستار از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می دهد.

دونالد ترامپ بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه امسال از پذیرش شکست امتناع کرد و تا آخرین روز حضور در قدرت بر ادعای خود اصرار کرد.

دونالد ترام پ به همین دلیل در مراسم تحلیف جو بایدن که روز چهارشنبه 1 بهمن ماه برگزار گردید شرکت نکرد.

ترامپ در آخرین سخنرانی اش چند ساعت قبل از ترک کاخ سفید گفت که به شکلی به قدرت بازخواهد گشت. او گفت: ما به شکلی بازخواهیم گشت.

بعضی از تحلیلگران می گویند استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا از آن جهت حائز اهمیت است که می تواند از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.

تصویب استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیازمند کسب رأی موافق دست کم دو سوم سناتور ها (67 سناتور) است. از آنجا که این طرح مخالفان زیادی در میان سناتور های جمهوری خواه دارد بعید است که محاکمه ترامپ در مجلس سنا به تصویب برسد.

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21368

به "محاکمه ترامپ در سنا احتمالاً هفته آینده شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاکمه ترامپ در سنا احتمالاً هفته آینده شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید