نیویورک تایمز: ترامپ در آستانه روزهای پایانی افسرده و عصبانی شده است

به گزارش مجله آزمون اول، نیویویورک تایمز در گزارشی نوشت رئیس جمهور آمریکا با نزدیک شدن به روزهای پایانی خود ترش رو و افسرده شده است.

نیویورک تایمز: ترامپ در آستانه روزهای پایانی افسرده و عصبانی شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بنا بر گفته مشاوران و نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این روزها دیگر تمایلی به سرکار آمدن ندارد و غیر از جلساتی که به موضوع تقلب در انتخابات آمریکا مربوط می گردد باقی جلسات و بخصوص موارد مربوط به بحران های بهداشتی و مالی کشور را نادیده می گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ این روزها بیشتر بر روی پاداش دادن به نزدیکان وفادار خود و خلاص شدن از افراد ناسپاس و تنبیه آنها متمرکز شده است. از این رو به لیست دشمنان وی همچنان افزوده میگردد که حالا افرادی از قبیل فرمانداران جمهوری خواه، دادستان کل و حتی فاکس نیوز نیز به آنها اضافه شده اند.

بر اساس این گزارش، روزهای خاتمهی ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید بیش از آنکه به دنیای مدرن شبیه باشد شکل یک داستان درام ادبی و تاریخی به خود گرفته است. عصبانیت و امتناع ترامپ از پذیرش واقعیت شکست، تصویری از یک فرمانروای محاصره شده در سرزمینی دوردست را از وی ساخته که به جای تن دادن به شکست و رفتن به تبعید، جسورانه به قدرت چسبیده است و یا تداعی گر تصویری از یک پادشاه دمدمی مزاج انگلیسی است که درک خود را از واقعیت به زیردستانش تحمیل می نماید.

در حالی که 46 روز دیگر از زمان دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا باقی مانده است، چند هفته گذشته ممکن است بیانگر بخشی از شخصیت واقعی وی پس از ترک کاخ سفید باشد.

ترامپ بطور حتم سعی خواهد نمود که مبارزات بی امان خود را برای بی اعتبار کردن انتخابات آمریکا و جانشینش جوزف آر. بایدن جونیور ادامه بدهد. اگرچه بسیاری از جمهوری خواستار مایلند رو به جلو حرکت نمایند، اما اینطور بنظر می رسد که ترامپ میخواهد آنها را مجبور کند حتی پس از خاتمه دوره خود از وی برای احقاق حقش دفاع نمایند.

شنبه شب ترامپ به عنوان اولین حضور عمومی عظیم خود پس از انتخابات 3 نوامبر نمایش اش رابه جورجیا برد تا با صف آرایی برای حمایت از دو سناتور جمهوری خواه در دور دوم انتخابات سنا در ماه آینده فرصتی طلایی برای عقده گشایی و بازگوکردن ادعاهای خود بیابد، مبنی بر اینکه دوره دوم ریاست جمهوری بواسطه یک توطئه گسترده از وی سلب شده است.

ترامپ از اینکه حتی رهبران جمهوری خواه از پذیرفتن ادعاهای وی و نادیده دریافت اراده رای دهندگان امتناع ورزیده اند، از حزب خود روی گردان شده است. اندکی قبل از ورود به جرجیا در روز شنبه، ترامپ با فرماندار این ایالت برایان کمپ تماس گرفت و وی را تحت فشار قرار داد تا جلسه قانونگذاری ویژه ای را برای جایگزینی نتایج در آنجا برگزار کند، سپس در یک گردهمایی به دلیل مخالفتش با خود، وی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

با این اوصاف، همانطور که دایره پیرامون ترامپ کوچکتر می گردد و حتی متحدانی مانند بار در حال فاصله دریافت از وی هستند، اما رئیس جمهور آمریکا در برابر هر گونه پیشنهاد عقب نشینی مقاومت می نماید. او به یکی از متحدانش که از او خواست برای این کار آماده گردد گفت: من هرگز و هرگز قبول نخواهم کرد و حالا که وی به توصیه مشاوران خودش هم گوش نمی دهد، بسیاری هم دیگر به حرف او گوش نمی دهند.

با وجود تقریبا شش هفته تا خاتمه کار ترامپ، وی حتی بیش از گذشته غیرقابل پیش بینی و دمدمی مزاج شده است و ممکن است بار یا مشاوران دیگرش را اخراج کند، یا برای محافظت از خود و متحدانش از قدرت عفو ریاست جمهوری اش استفاده کند یا یک درگیری در خارج از کشور بوجود بیاورد. او ممکن است مانند شاه لیر در داستان شکسپیر، غرق در خشم گردد و اهداف جدیدی برای فرو نشاندن عصبانیت خود پیدا کند.

مجله سی نوا: مجله سی نوا | آخرین اخبار جهان و ایران

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19277

به "نیویورک تایمز: ترامپ در آستانه روزهای پایانی افسرده و عصبانی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: ترامپ در آستانه روزهای پایانی افسرده و عصبانی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید